2109
شب یلدا خانه­‌تان را با این گل آپارتمانی تزیین کنید

شب یلدا خانه­‌تان را با این گل آپارتمانی تزیین کنید

1396/09/21 بازدید2083
اگر این روزها به گل‌فروشی‌ها سر بزنید با گلی قرمز و زیبا روبرو می­‌شوید که برگ‌­های قرمز جذابی دارد. بیشتر ما خانم‌ها با دیدن این گل خوش‌رنگ، به‌سرعت وسوسه می‌شویم که یک گلدان از این گل را بخریم و حتی گاهی ممکن است تصمیم بگیریم که به‌جای یک دسته‌گل رز و مریم، با یک گلدان گل بنت قنسول راهی مهمانی شویم و به‌این‌ترتیب میزبان را هر چه بیشتر هیجان‌زده کنیم. در بعضی از کشورهای خارجی روز 12 دسامبر را به مناسبت این گل زیبا جشن می‌گیرند و برای تزئینات زمستانی از آن استفاده می‌کنند. این گل مکزیکی تازگی‌ها در ایران هم زیاد دیده می‌شود و به دلیل رنگ قرمزش می‌تواند گزینه خوبی برای تزیین میز یلدا باشد. همین موضوع بهانه‌ای شد تا در مورد شرایط نگهداری و افسانه‌های مربوط به این گل آپارتمانی برایتان بگوییم و شما را تشویق کنیم که برای تزئین شب یلدا از این گل زیبا غافل نشوید.
 

افسانه‌ها درباره بنت قنسول چه می‌گویند؟

در مورد این گل افسانه و حرف‌وحدیث‌های زیادی وجود دارد. یک داستان کهن می‌گوید که درگذشته‌ای دور دختری به نام پِپیتا در مکزیک زندگی می‌کرد. این دختر بسیار فقیر بود ولی باوجود این فقر، دلش می‌خواست که هنگام رفتن به کلیسا برای مسیح هدیه‌ای ببرد. هنگامی‌که همراه با پسرعمویش به کلیسا می‌رفت تصمیم گرفت که از گل­های هرز کنار جاده چندتایی بچیند و به‌عنوان هدیه به کلیسا ببرد. این گل­ها را با عشق و علاقه زیر پای مجسمه مسیح قرار داد که ناگهان همه این گل­های هرزه به گل­های قرمز و زیبایی تبدیل شدند. به همین دلیل گاهی به این گل­ها، گل کریسمس هم گفته می‌شود و خیلی از مردم دنیا برای تزئینات کریسمس از این گل استفاده می­کنند.

چرا زمستان گل می‌­دهد؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بنت قنسول جزو گیاهان روزکوتاه است؛ یعنی با کوتاه شدن روز به گل می‌نشیند. به همین دلیل از اواسط پاییز گل­های قرمز زیادی را روی بوته آن می‌بینید که در میان سایر گیاهان بدون برگ پاییزی جلوه بی‌نظیری دارد. این گل‌ها در تمام طول زمستان هم برقرار هستند، البته به این شرط که در طول شب هیچ نوری به آن‌ها نرسد. به همین دلیل باید حواستان باشد با غروب کردن خورشید آن را درجایی بدون نور قرار دهید. می‌توانید یک کیسه پلاستیک بزرگ تیره را هم با دقت روی گیاه قرار دهید تا در طول شب از نور دور باشد. علاوه بر این دمای نگهداری از این گیاه آپارتمانی هم اهمیت دارد.
 

هرچند وقت یک‌بار آب بدهیم؟

بنت قنسول از آن دسته‌گل‌هایی است که به آبیاری منظم نیاز دارد و بعضی وقت‌ها لازم می‌شود تا سه بار در هفته به آن آب بدهید. هر وقت متوجه شدید که خاک سطحی گلدان خشک‌شده نوبت آبدهی فرارسیده است. علاوه بر این اگر می‌بینید که هوای خانه به دلیل وجود وسایل گرمایشی بیش‌ازحد گرم شده مراقب کم‌آبی گیاه باشید و حفظ تعادل دمای محیط را فراموش نکنید. بهترین شرایط این است که درجه حرارت محیط 18 تا 23 درجه سانتی‌گراد باشد. اگر حواستان نباشد و دما از این بیشتر یا کمتر شود ممکن است گل‌ها و برگ‌های این گیاه زیبا را از دست بدهید.

چه وقت قلمه بزنیم؟

اگر از این گیاه خوشتان آمد و تصمیم گرفتید با قلمه زدن زیادش کنید بهترین زمان برای این کار از اردیبهشت تا تیرماه است. برای داشتن گل­های بزرگ و محکم قلمه­‌های قوی و سالمی را انتخاب کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15201 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10809 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2162 بازدید