2109
شب یلدا با چیز کیک انار+ فال حافظ هندوانه‌ای

شب یلدا با چیز کیک انار+ فال حافظ هندوانه‌ای

1396/09/20 بازدید3996

22. چیز کیک انار مخصوص شب یلدا

شب یلدا از آن شب‌هایی است که نمی‌شود از خوردنی‌های خوشمزه آن گذشت. درست است که انار دون شده و هندوانه یلدا همیشه طرفدار دارد اما درست کردن خوردنی‌های خوشمزه و جدید می‌تواند شب چله را برای مهمانان متفاوت کند. یکی از این ایده‌ها، چیز کیک انار است که تهیه آن بسیار ساده است.
طرز تهیه چیز کیک انار:
  • پنير خامه‌اى ٣٠٠ گرم
  • خامه٢٠٠ گرم
  • شكر ١٠٠ گرم (سليقه اى كم يا زياد بشه)
  • آب انار تازه و طبيعى ١٥٠ سی‌سی
  • ژله آلوئه‌را يك بسته در نصف ليوان آب جوش كاملا حل و خنك شود
  • انار دون شده يك عدد
  • ژله انار نصف بسته حل شده در نصف ليوان آب جوش و نصف ليوان آب سرد
  • بیسکوییت 200 گرم
  • کره آب شده 100 گرم

- در ابتدا باید پایه چیز کیک را درست کنید. برای این کار بیسکوییت ها را با خرد کن یا هر وسیله دیگری پودر کرده و با کره مخلوط کنید. این ترکیب را در کف قالب کمربندی بریزید و صاف کنید و تا آماده شدن لایه اصلی چیز کیک آن را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.
- برای تهیه لایه پنیری چیز کیک یلدایی و خوشمزه باید پنير خامه‌ای، خامه، شكر آب انار و ژله آلوئه‌‌ورایی که خنک شده را كاملا مخلوط كنيم. این مواد را داخل قالب کمربندی که کراست را درست کردیم می‌ریزیم و به مدت 2 ساعت در داخل یخچال قرار می دهیم تا سفت شود. در مرحله بعدی انارهای دون شده را روی چیز کیک ریخته و ژله انار را با قاشق روی آن می‌ریزیم و دوباره در داخل یخچال می‌گذاریم تا ببندد. برای اینکه چیز کیک کیفیت به کیفیت خوبی برسد بهتر است 6-8 ساعت در داخل یخچال بماند.
- می توانید این چیز کیک یخچالی را در قالب‌ها تک نفره برای پذیرایی از مهمانان تهیه کنید.

همچنین برای پذیرایی از مهمانهایتان می توانید از  کاپ کیک‌های یلدایی استفاده کنید.

21. کارت‌های هندوانه‌ای برای فال حافظ شب چله

مدل اول/ برای این فال‌ها سه رنگ مقوا لازم دارید. از مقوای سبز دایره‌های به بزرگی تقریباً 10 سانتیمتر ببرید. نیم‌دایره‌هایی با قطر کمتر از 10 سانتیمتر و با اختلاف نیم تا یک سانتیمتر هم از مقواهای سفید و قرمز جدا کنید. مقوای سبز را از روی قطر تا کنید تا به شکل یک کارت دربیاید. داخل کارت را یک شعر حافظ بنویسید و روی کارت را هم با چسباندن مقواهای سفید و قرمز به شکل هندوانه دربیاورید. در آخر یادتان نرود روی مقوای قرمز را خال‌های سیاه بکشید. این کارت‌ها آماده‌اند تا در ظرفی بزرگ ریخته شوند و هر مهمان فال مخصوص خودش را در شب یلدا بین آن‌ها انتخاب کند.
 
 
مدل دوم/ همان‌طور که در تصویر می‌بینید باید سه سایز دایره از مقواها جدا کنید. بهتر است اندازه دایره‌های مقوایی حدود یک سانتیمتر از هم فاصله داشته باشند. بزرگ‌ترین دایره را به‌عنوان پوست هندوانه سبزرنگ در نظر بگیرید. بعدی سفید و آخری قرمز. روی مقوای قرمز خال‌هایی اشک مانند به رنگ مشکی بکشید تا نقش تخمه‌های هندوانه را بازی کنند. هر سه دایره را روی‌هم بگذارید؛ طوری که هم‌مرکز باشند. بعد آن‌ها را از قطر نصف کنید و برش بزنید. حالا دو نیم هندوانه دارید. یکی از نیم دایره ها را برداشته و کمی پایین‌تر از مرکز دایره یک سوراخ کوچک ایجاد کرده و دکمه‌ای قابلمه‌ای را در این محل نصب کنید. به تعداد مهمان‌هایتان یا کمی بیشتر، از این هندوانه‌ها درست کنید. بعد فال‌هایی از حافظ را روی مقوای سبز بنویسید. دوباره مقواها را به شکل هندوانه بچرخانید و فال‌ها را مخفی کنید. این هندوانه‌های فال‌دار را می‌توانید روی یک دیوار بچسبانید و برای تزیین شب یلدا از آن استفاده کنید. به علاوه در آخر مهمانی یلدا دوستانتان را از دیدن آنها سورپرایز خواهند شد.
برای تزیین فال شب یلدا می‌توانید از ایده خوشمزه کوکی فال نیز استفاده کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
6879 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5052 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14945 بازدید