2709
پرده اتاقش را با ببعی جمع کنید!

پرده اتاقش را با ببعی جمع کنید!

1396/09/05 بازدید1042
دوران بارداری و استراحت در خانه فرصت خوبی برای دوخت و دوز وسایل سیسمونی است. در صورتیکه دستی در خیاطی دارید می‌توانید برای تهیه تزئینات اتاق کودک دست به‌کار شوید. «محدثه حسینی» دختر جوان و خلاقی است که طرز تهیه این دست پرده نمدی را به شما آموزش می دهد.

لوازم مورد نیاز:

  • نمد در رنگ‌های سفید و کرم
  • دو عدد دکمه یا مهره سیاه
  • نخ همرنگ و نخ مشکی
  • روبان
  • یک عدد مروارید
  • پشم شیشه
  • قیچی کوچک و تیز
  • کاغذ
  • خودکار پاک شونده

روش کار:

1. ابتدا از روی شکل زیر الگو را تهیه کنید. اگر طراحی­تان خوب است که خودتان این طرح‌ها را روی کاغذ بکشید اما در صورتیکه می‌خواهید شکل‌ها دقیق‌تر باشد الگو را ذخیره کرده و آن را در ابعاد موردنظر پرینت بگیرید.
2. سپس الگوی کاغذی را برش بزنید. بعد الگوها را بر روی نمد قرار داده و دور آن را بر روی نمد خط بکشید.
3. در مرحله بعد به کمک یک قیچی نوک تیز نمدها را با دقت از روی خط برش بزنید.
4. یک لایه از صورت را بردارید و بر روی آن چشم­ها و بینی را بدوزید. سپس دو تکه صورت را روی هم قرار داده و اطراف آن را به شیوه دندان‌موشی کوک بزنید. قبل از اتمام دوخت آن را با پشم شیشه پر کرده و سپس دوخت را کامل کنید.


5. دو تکه از موهای بالای سر عروسک را روی هم قرار داده و دور آن را با دوخت دندان‌موشی به هم متصل کنید. قبل از اتمام دوخت داخل آن را با پشم شیشه پر کرده و سپس دوخت را کامل کنید.
6. هر کدام از پاها ر جداگانه بدوزید. به این ترتیب که دو تکه نمد مربوط به پاها را روی هم قرار داده و آنها را به کمک دوخت دندان‌موشی به هم متصل کنید. مانند مراحل قبلی قبل از اتمام دوخت داخل پاها را با پشم شیشه پر کنید و بعد دوخت را کامل سازید. توجه داشته باشید که دور تا دور پاها باید کاملا دوخته شوند.
7. در این مرحله پاهای آماده شده را به بدن متصل می‌کنیم. ابتدا پاهای آماده شده را روی یک لایه از بدن قرار داده و با کمی چسب ثابت کنید. سپس لایه دیگر را روی آن قرار داده و دور تا دور بدن را با دوخت دندان‌موشی به یکدیگر متصل کنید. مشابه مراحل قبلی قبل از اتمام دوخت داخل آنها را با پشم شیشه پر کرده و بعد دوخت را کامل کنید.


8. لبه بالای گوش‌ها را جمع کرده و کمی چسب بزنید. سپس با اندکی چسب آن را به دو طرف صورت بچسبانید. حالا کافی است که موهای بالای سر عروسک را سرجای خودش قرار داده و با چسب ثابت کنید. توجه داشته باشید که لبه گوش‌ها باید زیر موها پنهان شود.


9. در نهایت سر را روی بدن بچسبانید. با یک روبان پاپیون زیبایی درست کنید و پایین صورت بچسبانید. به کمک رژگونه، گونه‌های عروسک را قرمز کنید.
10. جهت استفاده ازعروسک به عنوان جمع‌کننده پرده، یک تکه روبان را در اندازه مناسب انتخاب کرده و وسط روبان را به پشت عروسک متصل کنید. می‌توانید از این نوار عروسکی برای جمع کردن پرده اتاق نوزاد استفاده کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها