2109
15 ایده جالب برای داشتن یک بالکن زیبا و جذاب

15 ایده جالب برای داشتن یک بالکن زیبا و جذاب

1396/08/09 بازدید13800
31 اکتبر روز جهانی شهرهاست و شاید بهانه خوبی باشد تا ببینیم به‌عنوان یک شهروند خوش‌ذوق چطور می‌توانیم به بهبود فضای شهر محل سکونتمان کمک کنیم. شاید برایتان پیش‌آمده که با دیدن عکسی زیبا از فضای یک شهر خارجی به این موضوع غبطه خورده‌اید که چرا نمی‌توانید در چنین شهری زندگی کنید! درست است که در مورد زیباسازی و تغییر بعضی از مناطق شهری کاری از دستتان برنمی‌آید اما یک‌ راه عالی که خانه و همین‌طور شهر شما را زیباتر می‌کند، تزئین و زیباسازی بالکن‌هاست. ایده‌های پیشنهادی نی‌نی سایت به شما کمک می‌کند تا محیطی جذاب و کاربردی بسازید و با زیباسازی بالکن‌ها در ایجاد شهری دلپذیر نقش داشته باشید.

1- از رنگ‌آمیزی نترسید

دیوارهای سیمانی بالکن به کمک چند قوطی رنگ به‌طور شگفت‌انگیزی تغییر می‌کنند. با این روش رنگ‌های شاد و زیبایی را به فضای بالکن راه دهید.

2- گلدان‌های روی دیوار

این ایده مناسب بالکن‌هایی است که برای قرار دادن گلدان‌های گل فضای کمی در اختیاردارند. به‌این‌ترتیب جایی برای تعداد بیشتری از گلدان‌ها فراهم می‌شود.

3- از المان‌های رنگی کمک بگیرید

برای تزئینات بالکن رنگ‌های متنوعی را انتخاب کنید. رنگ‌های گرم، شادی و نشاط بیشتری را القا می‌کنند. رنگ‌های مکمل در کنار هم بیشتر به چشم می‌آیند.

4- فضای داخلی بالکن را مخفی کنید

با نصب سایه‌بان، پرده‌های پنل و حتی کاشت یک ردیف گیاه با ارتفاع بلند می‌توانید فضای بالکن را از دید سایرین مخفی کنید و بالکن شخصی‌تری داشته باشید.

5- نشیمن راحتی بسازید

بالشتک‌ها و کوسن‌های کوچک بالکن شمارا به فضایی نرم و راحت تبدیل می‌کنند.

6- پالت های کاغذ را دست‌کم نگیرید

برای ساخت نیمکت از پالت‌های کاغذ که چوبی هستند، استفاده کنید. این پالت‌ها برای قرار دادن بار در کف انبارها مورد استفاده قرار می‌گیرند و باکمی خلاقیت به نیمکت تبدیل می‌شوند.

7- اگر بالکن شما بلند است تاب نصب کنید

یک ایده فانتزی و جالب برای پر کردن فضای بالکن‌های بزرگ استفاده از تاب‌های فانتزی است که برای بالکن‌های با سقف بلند بهتر جواب می‌دهد. کودکان از این ایده به‌شدت استقبال می‌کنند!

8- فضایی شاعرانه با ریسه‌های نوری

قرار دادن ریسه‌های نوری به‌صورت عمودی بر روی دیوار ایده جالبی برای نورپردازی فضای بالکن است. علاوه بر این می‌توانید این ریسه‌ها را در حاشیه لبه بالکن قرار دهید یا از حفاظ‌های بالکن به‌عنوان پایه استفاده کنید.

9- سایه بسازید

حصیرهای مختلف و همین‌طور چترهای بزرگ انتخاب مناسبی برای ایجاد سایه در بخشی از بالکن هستند. در صورت امکان می‌توانید با پرده‌های برزنتی هم سایه بسازید.

10- صندلی‌های تاشو در فضاهای خیلی کوچک

بالکن‌های خیلی کوچک و جمع‌وجور به کمک میز و صندلی‌های تاشو به فضایی برای نوشیدن یک فنجان چای تبدیل می‌شوند.

11-  میزهای کم جا نصب کنید

این میزها برای بالکن‌های کوچک کاملاً کاربردی هستند و می‌توانند در کنج نرده‌ها یا بر روی لبه‌های کناری نصب شوند.

12- کف‌پوش چمنی داشته باشید

این کف‌پوش‌های زیبا بالکن را به محیط طبیعی نزدیک‌تر کرده و سرزندگی بیشتری به همراه دارند. ضمن اینکه برای بازی کودکان راحت‌تر هستند.

13- از منابع نورپردازی مختلف کمک بگیرید

شمع‌های مختلف، جاشمعی‌های متنوع و همین‌طور آویزهای نوری فضای بالکن را رؤیایی و زیباتر نشان می‌دهند و محیط مناسبی جهت شب‌نشینی در بالکن ایجاد می‌کنند.

14- برای خوشحالی دیگران گل و گیاه بکارید

اگر می‌خواهید همسایه‌ها و عابران با دیدن بالکن شما شاد شوند گلدان را به کمک طناب از سقف آویزان کنید و با کاشت گل‌های آویزی، آبشاری از گل بر روی نمای ساختمان به وجود آورید. علاوه بر این‌ها گلدان‌هایی که بر روی لبه نرده قرار می‌گیرند برای رسیدن به این هدف مناسب‌تر هستند.

15- خانه‌ای برای پرندگان

رفت‌وآمد پرندگان می‌تواند حال و هوای بالکن شمارا تغییر داده و آن را به محیط طبیعی نزدیک‌تر کند و درنتیجه اثرات آرامش بخشی بیشتری به همراه داشته باشد.

ارسال نظر شما

login captcha

ایده ها عالی بود 👌👌👌👌

سلام مرسی واقعا هیجان زده شدم چقدر رویایی و زیبا بودن . ان شاالله خدا به ما هم پولشو بده همچین خونه و بالکنی بسازیم   

پربازدیدترین ها