2109
لاغری شکم فقط در یک هفته!

لاغری شکم فقط در یک هفته!

1396/07/29 بازدید6649
لاغری شکم به‌خصوص بعد از زایمان دغدغه خیلی از خانم‌ها می‌شود. اگر این مسئله دغدغه شما هم هست خوب است با حرکت‌هایی که به لاغری شکم و پهلو با ورزش کمک می‌کنند، آشنا شوید. این حرکت‌ها ساده هستند و می‌توان در منزل سراغشان رفت. نکته مهم این است که حتماً قبل از انجام دادنشان بدنتان را گرم کنید و حوصله به خرج دهید. ما به مدت یک هفته هر روز یک حرکت از مجموعه این حرکات را به شما معرفی می‌کنیم.

روز هفتم، حرکت هفتم: پایین آوردن پاها

روی زمین دراز بکشید و پاها را 90 درجه قرار دهید. بعد آهسته پاها را تا جایی که می‌توانید به زمین نزدیک کنید آن‌هم بدون اینکه پاها به زمین بخورند. سپس درحالی‌که سعی می‌کنید کمر از روی زمین بلند نشود، پاها را به وضعیت 90 درجه اولیه برگردانید.
تعداد دفعات این تمرین: برای لاغری شکم این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

روز ششم، حرکت ششم: شنا از بغل

برای انجام تمرین ششم از مجموعه لاغری بدن به بغل دراز بکشید. پاها را روی هم قرار دهید و دست را مطابق تصویر دقیقاً زیر شانه بگذارید. بعد با تکیه بر عضلات شکمی، ران‌ و زانوها را بالا بکشید. تا جایی که می‌توانید در این وضعیت بالا بمانید و سپس به وضعیت اولیه برگردید. سپس تمرین را در جهت عکس انجام دهید.

تعداد دفعات این تمرین: انجام این تمرین بستگی به آمادگی جسمی شما دارد. به‌جای بالا بردن تعداد دفعات، میزان زمانی را که بدنتان را بالا نگه می‌دارید، افزایش دهید.

روز پنجم، حرکت پنجم: بالا کشیدن پاها

برای انجام حرکت پنجم از مجموعه حرکات لاغری شکم روی زمین دراز بکشید و دست‌هایتان را مطابق تصویر کنار بدنتان قرار دهید. کف دست‌ها روی زمین قرار می‌گیرند و پاها با زاویه عمود یا 90 درجه قرار داده می‌شوند. مچ پا را آزاد بگذارید و زانوها را کمی خم کنید. سپس سعی کنید با تمرکز بر عضلات شکمی باسن را از زمین جدا کنید و پاها را بالا ببرید. می‌توانید در حین انجام دادن این کار، زانوها را کمی صاف کنید.

تعداد دفعات این تمرین: این تمرین را 15 بار تکرار کنید.

روز چهارم، حرکت چهارم: روی زمین شنا کنید

حرکت چهارم علاوه بر لاغری شکم، کمک زیادی به قوی شدن عضلات کمر می‌کند. برای این کار مطابق تصویر درحالی‌که شکمتان را تو نگه داشته‌اید، بدون اینکه زانوهایتان را قفل کنید بدن را در وضعیت صاف نگه دارید و خود را بالا بکشید. بعد تا جایی که می‌توانید در این وضعیت باقی بمانید و نفس بکشید.

تعداد دفعات این تمرین: این حرکت را دو تا سه بار تکرار کنید و با بالا رفتن آمادگی جسمی‌تان مدت‌زمان آن را بیشتر کنید.

روز سوم، حرکت سوم: زانوهای صاف

حرکت سوم برای لاغری شکم شبیه حرکت‌های پیلاتس است. برای انجام دادن آن دراز بکشید، پاها را صاف توی هوا نگه دارید. بعد درحالی‌که دست‌هایتان را هم صاف بالای سرتان گذاشته‌اید با تمرکز بر ناحیه شکم بلند شوید و سعی کنید دستتان را به نوک انگشت‌های پایتان برسانید. بعد درحالی‌که پای چپ را پایین می‌آورید و روی زمین می‌گذارید، دست‌ها را همان‌طور صاف به بالای سر و روی زمین برگردانید. این کار را برای پای راست هم انجام دهید. حرکت روز سوم نسبت به حرکات روز اول و دوم سنگین‌تر است، بنابراین سعی کنید به خودتان فشار نیاورید.

تعداد دفعات این تمرین: به تناوب برای هر پا 20 بار تکرار کنید.

روز دوم، حرکت دوم: دراز و نشست به همراه چرخش

برای انجام دادن حرکت دوم در موقعیت حرکت روز اول، یعنی دراز و نشست قرار بگیرید. پاها و زانوها را جمع کنید. دست‌ها را پشت گوش بگذارید. درحالی‌که صورتتان را موازی با سقف نگه داشته‌اید، آهسته بالا بیایید. بعد از قسمت شکم، بدون اینکه فشاری به شانه‌ها و کمر بیاید به سمت راست بچرخید و سعی کنید آرنج راست را به زانوی چپ بزنید. بعد بدن را صاف کنید و آهسته به وضعیت اولیه برگردید. همین حرکت را در جهت مخالف هم انجام دهید. این ورزش برای لاغری شکم و پهلو مناسب است.

تعداد دفعات این تمرین: این تمرین را برای هر طرف، چپ و راست، 10 تا 15 بار انجام دهید.

روز اول، حرکت اول: دراز و نشست

حرکت اولی که به لاغری شکم به‌خصوص بخش‌های بالایی آن کمک می‌کند، دراز و نشست است. روی زمین یک تشکچه یا پتوی نازک پهن کنید و دراز بکشید. پاها و زانوها را جمع کنید. دست‌هایتان را کنار گوش‌ها و نه پشت سر قرار دهید. (این کار مانع از کشیده شدن عضلات گردن می‌شود.) صورتتان را صاف و رو به سقف نگه دارید و تا جایی که می‌توانید بالا بیایید. در حین بالا آمدن نفستان را خارج کنید، یک ثانیه صبر کنید و بعد درحالی‌که نفس می‌گیرید به وضعیت اولیه برگردید.

تعداد دفعات این تمرین: می‌توانید این کار را بین 15 تا 25 بار انجام دهید.



 

 

همین‌طور اگر دوست دارید با دیگرانی که پایه شدهاند و این حرکات را با هم انجام داده و به هم انگیزه میدهند همراه شوید، به این لینک از تبادل نظر بروید.

ارسال نظر شما

login captcha

عالی بود لطفا پاکش نکنید خیلی لازممه😍😍😍

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9707 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7086 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15204 بازدید