2109
با دکمه‌های رنگی کاردستی‌‌های خلاقانه بسازید

با دکمه‌های رنگی کاردستی‌‌های خلاقانه بسازید

1396/07/29 بازدید879
همه ما در بچگی عاشق جمع‌کردن خرده‌ریز بوده‌ایم. احتمالاً همه ما در یک دوره از زندگی کلکسیون داشته‌ایم؛ کلکسیون‌هایی هرچند کوچک مثل قوطی کبریت، تمبر یا دکمه. خیلی از ما هنوز هم عاشق دکمه‌ایم و هر دفعه که به خرازی می‌رویم چشممان دنبال دکمه‌های ریزودرشت و رنگارنگ می‌دود. راستی می‌دانستید دکمه عزیزمان برای خودش «روز جهانی» دارد و آدم «عاشق دکمه» مثل ما زیاد است؟ اگر شما هم مجموعه‌ای از دکمه‌های رنگارنگ دارید و فقط در شیشه‌ای نگهداری‌شان می‌کنید به شما توصیه می‌کنیم این مطلب را بخوانید. در اینجا ایده‌هایی را می‌بینید که به شما نشان می‌دهد می‌توانید از دکمه‌ها درجاهای مختلف استفاده کنید و از آن‌ها بیشتر لذت ببرید.

تزئین لباس

اولین و راحت‌ترین کاری که می‌شود با دکمه‌ها کرد تزئین لباس‌هاست؛ مثلاً اگر برای کوچولویتان پیراهن یا تی‌شرتی ساده خریده‌اید و دلتان رنگ و لعاب بیشتری می‌خواهد به سراغ دکمه‌ها بروید و چند دکمه خوش آب و رنگ و مدل‌دار را روی لباس بدوزید. اگر تل و سنجاق‌سر و گیره‌های ساده دارید، آن‌ها را با چسباندن یکی دو دکمه زیباتر کنید. حتی می‌توانید کمربندها و جوراب‌شلواری‌ها را هم با دوختن چندین دکمه رنگارنگ از سادگی دربیاورید.

اتاق کودک

با دکمه می‌توان کاردستی‌های زیبا و کودکانه‌ای درست کرد. به‌عنوان‌مثال طرحی ساده را روی مقوا بکشید و روی آن را با چسباندن دکمه پرکنید. به این صورت یک طرح دکمه‌ای خواهید داشت. این مقوا را می‌توانید قاب کنید و به‌عنوان تابلو به دیوار بزنید. حتی در روشی دیگر می‌توانید این کار را روی یک بوم ساده انجام دهید یا روی یک‌تکه پارچه. اگر هم قاب عکسی ساده یا قدیمی دارید با چسباندن دکمه روی قاب، به آن نمایی جدید و رنگین ببخشید. درصورتی‌که اهل دوخت و دوز هستید می‌توانید بالشتک‌هایی کوچک به شکل قلب، خانه یا دایره شکل بدوزید و روی آن‌ها را با دکمه تزئین کنید. بعد از پر کردن این بالشتک‌ها باکمی پنبه یا الیاف، برای آن‌ها یک بندینک بدوزید و به در کمد، کشو یا دستگیره کشو آویزانشان کنید.

کوچک اما خاص

از دکمه‌ها در بسته‌بندی هدیه‌ها هم می‌توانید کمک بگیرید. وقتی هدیه را کادو کردید روی آن را با روبان، گل، تور و چسباندن یکی دو دکمه قشنگ‌تر کنید. حتی می‌توانید کارت تبریکی که می‌خواهید روی کادویتان بگذارید را هم خودتان با دکمه درست کنید. روش‌های درست کردن کارت تبریک را می‌توانید در همین سایت بخوانید. یک‌راه دیگر استفاده از دکمه‌های دوست‌داشتنی تزئین قاب گوشی تلفن همراه است. اگر قاب گوشی‌تان ساده است یا قدیمی شده و رنگ و رویش رفته، دست‌به‌کار شوید و با چسباندن دکمه‌های رنگی به پشت آن، حسابی نونوارش کنید.

هنرهای دستی

اگر اهل کاردستی و ساختن وسایل یا زیباتر کردن آن‌ها با وسایل هنری هستید با دکمه خیلی کارهای جذاب می‌توانید انجام بدهید؛ مثلاً شیشه‌های خالی آب‌لیمو یا نوشابه را با کمک دکمه تزئین کنید و به‌جای گلدان از آن‌ها استفاده کنید. یا اگر سینی قدیمی دارید که کهنه‌شده و کف آن رنگ‌پریده شده، ابتدا آن را با رنگ آکریلیک رنگ‌آمیزی و یکدست کنید و بعد کف آن را با چسباندن دکمه‌ها کنار هم بپوشانید. اگر دکمه‌ها تقریباً هم‌اندازه و یکرنگ باشند سینی‌تان قشنگ‌تر و شیک‌تر خواهد شد. با چسباندن دکمه‌های بزرگ‌تر و خاص به سر یک گیره فلزی کاغذ برای خودتان یک نشان کتاب بسازید که همیشه موقع مطالعه هم از کتاب لذت ببرید و هم از دکمه نازنین.

ساختن ظروف دکمه‌ای

در یک روش جالب با دکمه‎ها می‌توانید ظرف درست کنید. یک ظرف مثلاً کاسه‌ای را به‌عنوان مدل بردارید و آن را روی میز برگردانید. پشت کاسه را با یک کیسه نایلون یا سلفون بپوشانید. به کمک یک قلم‌مو روی کیسه را مقداری چسب چوب بمالید. حالا دکمه‌ها را خیلی نزدیک به هم روی کاسه بچسبانید. این کار را آن‌قدر تکرار کنید که تمام سطح بیرونی کاسه یا ظرف موردنظر با دکمه پوشانده شود. دقت کنید مقدار چسب کافی باشد و دکمه‌ها خوب به هم بچسبند و موقع خشک شدن یکپارچه شوند. حالا باید چندساعتی صبر کنید. بعد از خشک شدن چسب، کاسه و نایلون را به‌آرامی و با دقت جدا کنید و باز مدتی صبر کنید تا قسمت داخلی ظرف هم خوب خشک شود. در انتها یک ظرف دکمه‎ای شبیه همان ظرف اولیه خواهید داشت.
 

ارسال نظر شما

login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16241 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2631 بازدید