2109
ایده های جالب برای ساخت کارت تبریک

ایده های جالب برای ساخت کارت تبریک

1396/07/15 بازدید1041
درست است که این روزها در مغازه‌ها همه چیز از شیرمرغ تا جان آدمیزاد به فروش می‌‌رسد اما هنوز کسانی هستند که ساختن و خلق کردن را به خرید ترجیح می‌دهند. اگر شما جزو دسته‌ای هستید که تا به امروز خرید را بیشتر می‌پسندیدید یا خیلی اهل درست کردن و کارهای هنری نیستید، بیایید یک بار هم که شده به جای خرید، بسازید. وقتی چیزی را خودتان درست می‌کنید هم جنبه سرگرمی‌اش حالتان را خوب می‌کند، هم خلق کردن و خلاقیت به خرج دادن باعث شادابی و افزایش اعتماد به نفس می‌شود. برای این که از کارهای آسان‌‌تر هنری شروع کنید، پیشنهاد ما به شما درست کردن کارت تبریک است. به بهانه روز جهانی کارت تبریک با هم چند روش ساخت کارت را مرور می‌کنیم.

نقاشی، خطاطی

اگر نقاشی‌تان خوب است و دستی به قلم، مداد و ماژیک دارید که کارتان راحت است. مقوای سفیدی را به اندازه یک کارت تبریک برش بزنید. روی آن هر طرحی که دوست دارید یا چیزی که برای مناسبت مورد نظرتان مناسب است را بکشید. حتی در ایده‌ای دیگر می‌توانید چند طرح کوچک را روی کاغذ یا مقوایی دیگر بکشید، رنگ‌آمیزی و دورگیری کنید. بعد با دقت ببرید و روی کارت بچسبانید. اگر هم خوش خط هستید، می‌توانید جمله‌ای زیبا را خوشنویسی کنید و اطراف آن را هم با طرحهای ریز و زیبا تزئین کنید. نوشته‌ها می‌توانند فارسی، انگلیسی یا فرانسوی باشند. حتی می‌‌توانید یک جمله را به زبان‌های مختلف بر روی کارت بنویسید و ایده جالبی داشته‌‌باشید.

پارچه، نمد و فوم

با پارچه، نمد یا فوم‌‌های رنگی هم می‌شود یک عالم ایده برای کارت تبریک اجرا کرد. رنگ‌‌های رنگین-کمان را انتخاب کنید. با بریدن شکلهای دلخواهتان از فوم یا نمدهای رنگی با این ترکیب رنگهای جذاب، هر طرحی حتی ساده‌ترین‌شان، جلوه یک کارت خاص و منحصر به‌فرد را پیدا می‌کنند.در نهایت کارتی آماده کرده‌اید با بادکنکها، قلبها یا ستاره‌های رنگارنگ در عین‌ سادگی بسیار جذاب است. اسفنج نازک یا نمد و پارچه با چسب مایع یا حرارتی به راحتی می‌چسبند. طرحهای پارچه‌ای را غیر از چسب زدن می‌توانید با چرخ کردن روی مقوا بدوزید.

مُهر یا شابلون

یادتان هست معلم‌‌ها برایمان مُهر صد آفرین و هزار آفرین یا گل و ستاره می‌زدند پایین مشقهای‌‌مان؟ مهرها با رنگ‌‌ها و طرح‌‌های متنوع‌‌شان در ساخت کارت‌‌های تبریک خیلی کاربرد دارند. اگر وقت یا حوصله گشتن دنبال این مهرها را ندارید، خودتان بسازید. سیب‌زمینی را برش بزنید و طرح دلخواهتان را رویش کنده‌کاری کنید یا طرح مورد نظرتان را روی یک تکه فوم با مداد یا خودکار با فشار بکشید. بعد این فوم را روی یک تکه چوب یا هر سطح صاف دیگری بچسبانید. مهر دست‌‌سازتان آماده است. شابلون‌‌ها هم طرح‌‌های آماده‌ای هستند که به صورت بریده شده در طلق به فروش می‌رسند. شابلون را روی کارت ثابت کنید و رنگ را با قلم یا اسفنج روی قسمتهای خالی آن بمالید. بعد شابلون را به آرامی بردارید.

خرده‌ریزها

وقتی شروع به انجام کارهای هنری می‌کنید دقت‌تان به اطراف و وسایل دوروبرتان هم بیشتر می‌شود. آن‌وقت می‌بینید که خیلی از وسایلی که قبل‌‌تر به نظرتان به درد نخور می‌آمدند حالا می‌توانید از آنها در ساخت کارت تبریک استفاده کنید. وسایل و خرده‌ریزهایی مثل گیره‌های فلزی رنگی، پونزهای سوزن شکسته، برگ‌‌ها و گل‌‌های خشک، بریده‌های کاغذرنگی و کاغذ کادو و مجلات، روزنامه‌های قدیمی، دکمه، انواع روبان، نخ‌‌های قرقره یا دمسه، نخ کاموا یا کنفی و... همه اینها برای زیباتر کردن کارت مفیدند.

پانچ‌‌ها و نوارچسب‌‌های طرح‌‌دار

اول با این دو وسیله آشنا شوید. پانچ‌‌ها دستگاه‌‌هایی با ابعاد مختلف هستند که کار اصلی‌‌شان سوراخ کردن کاغذ است. بطور حتم با نمونه‌ای که دو دایره کوچک را در کناره کاغذ را ایجاد می‌کند، آشنا هستید. این روزها نمونه‌های فانتزی و کوچک آن زیاد شده‌‌است. پانچ‌‌های فانتزی طرح‌‌های مختلف و متنوعی دارند که می‌توانند کاغذ یا مقوا را به آن طرح خاص سوراخ کنند. برای درست کردن کارت می‌توانید کاغذ پانچ شده یا تکه طرح‌دار جدا شده از کاغذ یا هر دو را استفاده کنید. واشی‌تیپ همان نوار چسب آشنای خودمان است اما با نقش‌‌ها و طرح‌‌های بسیار زیاد. بریدن تکه‌هایی از نوارهای نقش‌دار و چسباندن آنها روی کارت هم روشی برای ساخت کارت تبریکهای دست‌‌ساز است. نوار چسب‌‌هایی که طرح‌دار هستند (واشی‌تیپ) و انواع پانچ‌‌ها را از لوازم تحریری‌ها بخرید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8312 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5996 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15066 بازدید