2109
نماد معنای زندگی، باردار است

نماد معنای زندگی، باردار است

1396/04/26 بازدید2901

سپتامبر 2011 بود که اتفاق افتاد. توریا پیت دختر جوان و زیبایی که مهندس معدن، دونده دو ماراتن و مدل زیبایی است در این تاریخ از مسیر اصلی قطار زندگی خارج شد. آن هم زمانی که در حال مسابقه در بخش ماراتن 100 کیلومتری کمبری استرالیا بود. او 65 درصد از سلامت بدنش را در اثر سوختگی در حادثه‌ای که توجه همه رسانه‌ها را به میدان مسابقه کشاند، از دست داد. انگشتان و شصت دست راستش بطور کلی سوختند و پنج ماه در بیمارستان بستری شد.



توریا پیت، مدل 20 ساله استرالیایی، به آن حادثه دلخراش بیشتر از این مدت، اجازه ادامه‌دار شدن نداد. آتش می‌توانست تمام زندگی توریا را بسوزاند. می‌توانست او را مدت‌ها در خانه نگه دارد مبادا کسی صورت سوخته‌اش را که حالا دلخراش و زشت شده بود ببیند. اما توریا به این هیولای قدرتمند چنین اجازه‌ای نداد. اعتماد به نفس‌اش را زودتر از زخم‌های صورتش بازسازی کرد و به زندگی برگشت. این بار اما نه با صورت زیبا و توان بدنی بسیار بلکه تنها به واسطه قدرتی که در درون او جریان داشت.



برای سالم‌ترین افراد، رکاب زدن 2100 کیلومتر از استرالیا تا الورو، طی کردن طول دیوار چین و 20 کیلومتر شنا کردن کار ساده‌ای نیست چه برسد به دختری که می‌توانست تمام روحیه‌اش را در پی از دست دادن زیبایی‌اش تسلیم حوادث کند. توریا اما این کارها را برای جمع‌آوری کمک‌های خیریه مردم انجام داده تا مبلغ دریافتی را به خیریه ری‌سرچ اینترنشنال که کار جراحی‌های بازسازی-زیبایی را برای افراد کم بضاعتی که دچار چنین حوادثی شده‌اند انجام می‌دهد.
مجله‌های مد و خبری سیدنی و سایر شهر‌های استرالیا، عکس توریا پیت را روی جلدهای خود منتشر می‌کنند تا خوانندگان‌شان معیار واقعی زیبایی را از صورت حادثه دیده او بشناسند. اینجاست که مفهوم زیبایی دچار چالشی جدی می‌شود. این تلنگری‌ست برای کسانی که می‌خواهند شناخت بیشتری از اعتماد به نفس و قدرت اعجاب‌آور درونی انسان بدانند. قدرتی که می‌تواند تمام ظواهر را تحت سلطه خود در بیاورد.




ماجرا اما به همین‌جا ختم نمی‌شود. این شادابی و اعتماد به نفس تا جایی ادامه دارد که توریا پیت خودش را «خوش‌شانس‌ترین زن دنیا» لقب داده و عکسی که روی جلد یک مجله زیبایی چاپ شده است را در دست می‌گیرد و به روزنامه صبح سیدنی می‌گوید: «این عکس به من می‌گوید که «این عکس به من می‌گوید که اعتماد به نفس، همان زیبایی است. زنان زیادی وجود دارند که بسیار زیبا هستند اما اعتماد به نفس ندارند و این چیزی‌ست که شما را به اشتباه می‌اندازد… همه ما قدرتی درونی داریم اما به ندرت شانس این را می‌یابیم تا ارزش بالای خود را بیابیم».



توریا پیت، با وجود تما مصدومیت‌های دلخراشی که در ظاهر دارد عکس‌هایش را در همه حالت‌ها مثل شادی، ورزش و تمام لحظاتی که می‌شود لذت بردن از زندگی را در چشم‌هایش دید در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کند. قطعا او مثل همه ما می‌خواهد خودش و دیگران را از سبک‌زندگی‌اش آگاه کند. او می‌گوید: «من باید به راه برگشت به زندگی چنگ بیندازم، راه رفتن و صحبت کردن یاد بگیرم . تمام چیزهایی که قبلا به راحتی به دست می‌آوردم، هم اکنون به کارهایی دست نیافتنی تبدیل شده است».



نامزد مهربان خانم پیت در تمام این مراحل لحظه به لحظه کنار او بود. مایکل هوسکین بعد از حادثه دلخراشی که برای توریا اتفاق افتاد، تصمیم گرفت از کارش استعفا بدهد و تمام‌وقت برای بهبودی و سلامتی نامرزدش تلاش کند. آژانس خبری سی.ان.ان در مصاحبه‌ای که با مایکل هوسکین داشت از او پرسید: «آیا در طول مدتی که مراحل بهبودی توریا طی می‌شد، فکر نکردی بهتر است کسی را برای مراقبت از او استخدام کنی و خودت دنبال زندگی‌ات بروی؟» هوسکین گفت:« من با روح و شخصیت توریا ازواج کردم و او تنها زنی بود که به تحقق رویاهای من ادامه می‌داد.» شما مفهوم بهتری برای یک عشق واقعی سراغ دارید؟!



«همه چیز برای زندگی» تیتر یک کتاب پیت است. کتابی که سفرنامه‌ای است از توصیه‌ها و حالات انسانی که نمی‌خواهد اجازه بدهد تا زخم‌هایش او را تعریف کنند. جالب‌تر از همه اینکه توریا در 20 تیر، یعنی همین پنج روز قبل با انتشار فیلمی از خود در حساب کاربری مجازی اش نوشت: «من باردارم!». جمله‌ای که او را دوباره به صدر توجه رسانه‌های مجازی جهان و رسانه‌های داخلی استرالیا برگرداند.



این بار، درکنار دنبال کردن صفحات افرادی که عکس‌های رنگارنگی از صورت زیبا یا اندام خوب‌شان منتشر می‌کنند، لابلای تصاویر و نوشته‌های کسانی که همیشه در حال نمایش‌دادن زیبایی زندگی با لوکس‌ترین خودروها یا در زیباترین خانه‌ها هستند، صفحه توریا پیت را هم دنبال کنید تا زندگی راز دیگری از هزاران رازش را برای شما رو کند: رازی با عنوان قدرت درون انسان‌ها. چیزی که می‌تواند همین لحظه، شما را به پادشاه قدرتمندی تبدیل کند. تا با لشکری از انگیزه‌های درونی، اعتماد به نفس تسلیم نشدن در برابر مشکلات کوچک و بزرگ را بیابید.

ارسال نظر شما

login captcha

عالی بود👏👏👏

بسیار زیبا بود

مثل همیشه عالی 


چقدر مطلب خوبی بود. ممنون   

  خیلی جالب بود

😍😘

آفرین بهش

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8933 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6477 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15138 بازدید