2709
پنج گل خوش آب و رنگ اما خطرناک

پنج گل خوش آب و رنگ اما خطرناک

1396/04/10 بازدید4626

آیا شما هم از آن دسته آدمهایی هستید که عاشق پر کردن باغچه خانه با گلهای متنوع و رنگارنگ هستند؟ اگر اینجور هستید که امیدوارم باشید، لازم است حواستان به بعضی از گلها که سمی هستند باشد. البته منظور ما این نیست که اصلا از این گلها نکارید و یا اگر یکی از آنها را در باغچهتان کاشتهاید بلافاصله آن را بیخ کَن کنید، اما اگر فرزند کوچکی در خانه دارید که از صبح تا شب در باغچه پرسه می‌زند و ممکن است به گلها و یا برگهای آن دست بزند یا آنها را به دهانش ببرد، بهتر است هر چه زودتر چارهای بیندیشید. در این یادداشت پنج نمونه از این گلهای سمی را معرفی میکنیم.
 

1. گل ادریسی
این درختچه زیبا که به خاطر گلهای مسحورکننده و رنگارنگش همواره مورد توجه علاقمندان به گل و گیاه واقع می‌شود، یکی از سمی‌ترین گیاهانی است که به وفور در باغچههای خانگی کاشته میشود. به طور کلی درختچه گل ادریسی سمی است اما جوانههای آن که حاوی سم بیشتری هستند میتوانند موجب عوارضی مانند تنگی نفس، سرگیجه، غش و تند شدن نبض همراه با افت فشار‌خون بشود و حتی ممکن است به تشنج و مرگ هم بیانجامد.



2. خرزهره
خرزهره یکی از رایجترین گیاهان خانگی است که به خاطر گلهای زیبای صورتی، سفید و قرمزی که دارد طرفداران زیادی هم دارد. احتمالا شما درباره سمی بودن این گیاه شنیدهاید اما شاید ندانید که خوردن ذرهای از این گل، حتی خوردن بخش کوچکی از برگهای آن هم میتواند یک کودک را به کام مرگ بفرستد. نشانههای مسمومیت با این گیاه شامل لرز، خواب آلودگی و کاهش ضربان قلب  است.  




3.  آزالیا
این گیاه از جذابترین گلهای باغچه است که البته بسیار هم سمی است. در واقع خورده شدن بخش کوچکی از ساقه، برگ و یا گلهای آن‌ میتواند موجب مشکل در تنفس، درد شکم، فلج، کما و حتی مرگ شود.






4. دافنه
دافنه یک گیاه گلدار است که به خاطر گلهای زیبا و معطرش معروف است. هر چند دانههای قرمز و زرد آن بسیار سمی هستند که میتوانند موجب آسیب به دهان و دستگاه گوارش بشوند و سرانجام به کما و مرگ بیانجامد.





5. نرگس زرد
نرگس زرد یکی از زیباترین گلهای دنیا است که به خصوص برای ما ایرانیها از جذابیت منحصربفردی برخوردار است. این گل اگر چه از بقیه گلهایی که راجع به آنها صحبت کردیم کمتر سمی است اما در موارد نادری میتواند منجر به مرگ بشود. به عبارت دیگر چنانچه بخشی از این گل خورده بشود میتواند عوارضی مانند سرگیجه و شکم درد ایجاد کند و در مواردی هم باعث تشنج شود






*درباره تسویه هوای داخل خانه با گیاهان آپارتمانی بخوانید

ارسال نظر شما

login captcha

سلام اطلاعات خوبی بود به شرطی که منبع موثقی داشته باشه ... تا بتونم تو جایی مطرح می کنم دلیل داشته باشم ...

منبع این نوشته چه هست ؟؟؟

@farideh49

دوست عزیز

منبع این مطلب، سایت Top Inspired است.

سلاااااااااااااااام عزیزم.

نمیدونستمممممممممممممممم.

ممنون از اطلاع رسانیتون  

واقعا؟! اثبات شده مرگ آور بودن این گلها؟

بابا آدم هم جزو سمي هاست گل صد تومنی هم همچنين

پربازدیدترین ها