2109
با کاشتن این 5 گیاه سلامتی را به خانه بیاورید

با کاشتن این 5 گیاه سلامتی را به خانه بیاورید

1396/03/02 بازدید2838

مواد غذایی تازه و سالم همیشه طرفداران خاص خودش را داشته است. به همین دلیل همیشه کسانی هستند که دوست دارند بعضی از اقلام غذایی مورد نیازشان را در باغچه حیاط و یا در گلدانهای روی بالکن پرورش بدهند. اگر شما هم جزء علاقمندان به این کار هستید، ما میتوانیم در انتخاب چند گیاه مناسب به شما کمک کنیم.

1.  آلوئهورا
آلوئهورا یکی از گیاهانی است که شما به سادگی میتوانید در خانهتان پرورش بدهید. این گیاه در برابر خشکی آب و هوا مقاومت زیادی دارد و به همین دلیل برای پرورش آن شما فقط به مقدار کافی نور مستقیم آفتاب و مقداری خاک مرطوب نیاز دارید.

خواص آن:
آب آلوئهورا برای تسکین مشکلات هاضمه، یبوست مزمن و کولیت اولسراتیو مفید است. مایع ژله مانند داخل برگهای آن هم به رفع سوختگی، اگزما، آلرژیهای پوستی و بریدگیها کمک می‌کند

2. جعفری
از آنجا که پرورش گیاه جعفری اصلاً کار سختی نیست، پیشنهاد میکنیم این سبزی فوقالعاده را در باغچه یا یکی از گلدانهای خانهتان بکارید. برای پرورش جعفری به یک گلدان ته گود که دست کم شش اینچ عمق داشته باشد و یک جایی از خانه که آفتابگیر باشد نیاز دارید. حتی اگر خانهتان چندان آفتابگیر نیست، میتوانید با یک لامپ نور مورد نیاز آن را تأمین کنید.

خواص آن:
جعفری مصرف غذایی و درمانی متعددی دارد؛ از جمله اینکه به بهبود خارش و نیش حشرات کمک میکند. دمنوش آن هم برای تسکین عفونتهای ادراری و سرفههای ناشی از سرماخوردگی مناسب است. مصرف جعفری در وعدههای غذایی هم به سلامتی شما و خانوادهتان کمک میکند

3. ریحان
ریحان یکی از قدیمیترین سبزیهای سفره ایرانی است که هم در کنار غذاهای شیکی مانند کباب کوبیده جایگاه خاصی دارد و هم همراه با غذاهای سبکی مثل نان و پنیر و آب دوغ- خیار طرفداران زیادی دارد. بنابراین کاشت و پرورش این سبزی پر مصرف در خانه کار عاقلانهای به نظر میرسد، ضمن اینکه کاشت آن هم کار سادهای است. برای داشتن یک کرت کوچکِ پر از ریحان-های تازه و معطر شما به یک باغچه کوچک یا یک گلدان، مقدار زیادی آفتاب و برنامهای منظم برای آبیاری نیاز دارید. حتی در فصل زمستان هم که سرما به ریحان آسیب میزند میتوانید گلدانهای آن را در داخل خانه نگهداری کنید.

خواص آن:
ریحان یک آنتی اکسیدان است و همینطور به عنوان یک گیاه ضد عفونی کننده، آنتی باکتریال و ضد التهاب شناخته شده است. به علاوه ریحان غنی از ویتامین آ، سی و کا، منگنز، مس، کلسیم، آهن، منیزیم و اُمگا-3 است و میتواند برای درمان تهوع، نفخ، بیاشتهایی، سرفه، جوش، سنگ کلیه و غیره مفید باشد.

4. قارچ
قارچ به دلیل بافت نرم، ترد و لذیذی که دارد موارد مصرف زیادی پیدا کرده است. اگر دوست دارید قارچ مصرفیتان را خودتان تأمین کنید به یک محل تاریک، خاک، کود و تأمین رطوبت مناسب در محل کاشت نیاز دارید. از آنجا که قارچهای خوراکی انواع زیادی دارند میتوانید با گشت زدن در سایتهای مربوط به پرورش قارچ با شیوه پرورش انواع آن بیشتر آشنا شوید.
خواص آن:
قارچ حاوی ویتامین سی و فیبر است به علاوه به دلیل آنتی اکسیدان زیادی که دارد میتواند به پیشگیری از سرطان کمک کند.

5. لیمو ترش
شاید از این پیشنهاد تعجب کرده باشید و پیش خودتان تصور کنید که برای پرورش لیمو ترش باید دست کم یک باغچه چند متری داشته باشید. اما اینطور نیست! شما در یک گلدان هم می-توانید لیمو ترش پرورش بدهید و لیموهای مورد نیازتان را با دست خودتان از درختچه کوچک آن در منزل بچینید. برای پرورش آن در خانه کافی است سری به یکی از گلخانههای محله و یا شهرتان بزنید و یک درختچه لیمو ترش دو سه ساله (از انواع کوتوله آن) بخرید. سپس آن را در جایی بکارید که هر روز بین هشت تا دوازده ساعت نور آفتاب به آن بتابد و به طور منظم آن را آبیاری کنید.

خواص آن:
 لیموترش به کاهش خطر بیماریهای قلبی، کاهش التهابات و پیشگیری از انواع سرطانها کمک میکند. همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی و آنتی اکسیدان است و برای سلامتی شما و خانوادهتان بسیار مفید است.  

منبع : با کاشتن این 5 گیاه سلامتی را به خانه بیاورید

ارسال نظر شما

login captcha

خیلی مفید بود. حتما با راهنمایی و مشاوره میشه بهتر تصمیم گرفت

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16241 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2631 بازدید