2109
14 نشانه که از آغاز راه جدایی خبر می دهد/بخش دوم

14 نشانه که از آغاز راه جدایی خبر می دهد/بخش دوم

1396/02/20 بازدید1263

در قسمت قبل، با 7 نشانه آشنا شدیم. در این قسمت، 7 نشانه دیگر را با هم می‌خوانیم.

8. داشتن یا نداشتن بچه، مسئله این است

سراسر دوران تاهل پر است از مسئله انتخاب و توافق بر سر انتخاب چیزی. مثل اینکه چه کسی مسائل مالی را به عهده بگیرد، تعطیلات کجا بروید، یا مشکلات خانواده را چطور پیش ببرید. اما اگر یکی از شما کاملا مطمئن باشد که بچه می-خواهد و طرف مقابل قاطعانه مخالفت کند، به مشکل بزرگی برخوردهاید. خانم بومن میگوید:« اگر یکی از شما در مورد داشتن یا نداشتن بچه کمی تردید داشته باشد و نظرش صددرصد و قطعی نباشد، میتوانید روی او کار کنید و به تفاهم برسید. اما اگر تصمیم طرف مقابل برای نداشتن بچه کاملا جدی بوده و هدف شما هم از تشکیل زندگی داشتن بچه باشد، ممکن است بتوانید انتهای راه تاهل خود را از همین‌جا ببینید».

9. برقراری ارتباط امکان‌پذیر نیست

در زندگی مشترک هیچ مشکلی نیست که با یک رابطه باز و صادقانه حل نشود. اگر به جایی رسیدهاید که موضوع صحبت‌هایتان به اتفاقات روزمره محدود شده، مثل اینکه چه کسی باید شیر بخرد، بدانید که احتمال جدایی در این زندگی زیاد است. خانم سویج میگوید:« فقدان تبادل نظر و صحبتهای شخصی در زندگی مشترک علامت بسیار بدی است. خصوصا اگر این صحبتها را با کسی غیر از همسر خود در میان میگذارید».

10. عشقی که کم و سرد شد

خانم داون کاردی، وکیل خانواده، میگوید: «اگر همسران به داشتن رابطه جنسی علاقه‌ای نشان ندهند و اگر زن و شوهر اصلا درباره این موضوع با هم صحبت هم نکنند، یا برای بهبود شرایط هیچ کاری انجام ندهند، چنین زوجهایی احتمالا به نتیجه متفاوتی رسیدهاند و اصولا فکر میکنند که رابطه جنسی کاری از پیش نمیبرد یا مدتها است دیگر به درد آنها نمیخورد.» که خودش می‌تواند زنگ خطر دیگری برای رابطه زناشویی باشد.

11.  نجواهایی که دعوا شد

خانم لاری پوان، وکیل خانواده در نیویورک، میگوید:« مشاجرهای که بر سر یک موضوع باشد و مدام تکرار شود، از حالت عادی خارج شده و هرگز هم رفع نمیشود.» او میگوید:« اگر دعوای شما درباره یک موضوع واحد است و تعداد دفعات این دعوا روز به روز بیشتر میشود، بدانید که به نتیجه مثبتی نخواهید رسید. کلید حل این مشکل و البته بیشتر مشکلات موجود در رابطهها، ارتباط است. کافی است مهارتهای ارتباطی را به خوبی بلد باشید و بدانید چگونه کشمکشها را برطرف کنید. تحقیقات من نشان میدهد که 69% طلاق زوجین به دلیل مشاجرات و دعواهای حل نشده بوده که در نهایت زوجین را به ناامیدی کشانده».

12.  اضافه‌کاری پشت اضافه‌کاری

وقتی که یکی از زوجین یا هر دو آنها عمدا زمان کمتری را به روابط رو در رو با یکدیگر اختصاص دهند، نشان میدهد زندگی مشترک آنها در خطر است. خانم کاردی میگوید:« ببینید، هر شخصی مقدار مشخصی کار و وظیفه به عهده دارد که باید انجام دهد. اما اگر این حجم کاری هر روز بیشتر و بیشتر شد و خصوصا در روزهای تعطیل هم اتفاق افتاد، میتوان گفت بین زوجین فاصله افتاده. وقتی همسرتان تمایلی ندارد وقتهای آزاد خود را با  شما بگذراند، حتما به مشکل برمیخورید. اگر هیچ زمانی را در کنار یکدیگر نباشید، صمیمیتی هم نخواهید داشت.» او میگوید:« نمیتوانید فقط با پیامک یا ایمیل زندگی مشترکتان را پابرجا نگه دارید».

 

13. پول من، مال من

از دید یک وکیل، تغییر حساب بانکی بزرگتر از آن است که بتوان گفت زوجین با این موضوع کنار میآیند. خانم کاردی می‌گوید:« خانمهایی پیش من میآیند و میگویند همسرم حساب بانکیاش را تغییر داده، یا همسرم پولهایش را از حساب خارج کرده. من معتقدم در چنین شرایطی، این همسر دارد خود را برای جدایی آماده میکند».

14. ابرهای تیره بالای سر زندگی

خیالبافی درباره داشتن یک زندگی مجردی یا بودن با کسی غیر از همسر فعلی! به نظر خانم پوان داشتن چنین خیالاتی جدیترین علامت جدایی است. چرا که اغلب چنین خیال‌پردازی دقیقا قبل از طلاق رخ میدهد. این خانم وکیل 30 ساله میگوید:« شروع خیال‌بافی به این علت است که تمام اتفاقات دیگر شما را ناامید و ناخشنود میکند. به همین خاطر با خود فکر میکنید که اگر با همسرتان نباشید، زندگی چه شکلی خواهد بود. شاید واقعا برای جدایی تصمیم قطعی نگرفته باشید و بخواهید به زندگی مشترک‌تان ادامه دهید. اما چنان غرق در اوهام میشوید که حتی به خود اجازه میدهید درگیر خیانت شوید. اگر گرفتار چنین خیال بافیها و رویاپردازیهایی هستید، حتما باید به مشاور مراجعه کنید».

این لیست میتواند همچنان ادامه داشته باشد. البته برای هر زوجی شرایط متفاوتی وجود دارد. اما سوالی که در آخر به جا میماند این است که این قطار رو به جدایی را چطور در مسیرش متوقف کنیم؟ خانم پوان میگوید:« درباره این مسائل صحبت کنید و با مشکلات ارتباطی رو در رو شوید. وجود یک نفر سوم (البته یک متخصص) هم کمک زیادی میکند. اما صادقانه بگویم، شما باید همان لحظه شروع زندگی مشترک، آن را درست کنید و بسازید. اینکه مردم در طول زندگی مشترک متوجه تفاوتها شده و از هم جدا میشوند، یک امر طبیعی است. حفظ یک رابطه به مقدار زیادی از خودگذشتگی و توجه به جزئیات نیاز دارد و این همان چیزی است که جلوی جدایی را میگیرد».

 

منبع : 14 نشانه که از آغاز راه جدایی خبر می دهد/بخش دوم

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16283 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11544 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

23 ساعت پیش
|
2029 بازدید