2109
چاره غذانخوردن بچه ها پیدا شد!

چاره غذانخوردن بچه ها پیدا شد!

1393/03/04 بازدید1352


نی نی سایت : امروزه با پیشرفت تکنولوژی تفریحات کودکان نسبت به تفریحات کودکان چند دهه قبل تغییرات بسیار زیادی داشته است . اکثر کودکان به جای بازی با دوستانشان مشغول بازی های کامپیوتری و دیدن برنامه کودک و انیمیشن ها هستند. پدر و مادرها نیز بخاطر مشغله ی کاری ترجیح می دهند که کودکشان مشغول دیدن کارتون باشد تا اینکه مزاحم کار آنها شود. اما این برنامه ها بر روی افکار کودک چه تاثیری می گذارد؟

دغدغه مادران چیست؟

مادری می گوید: « کودک سه ساله من بیشتر از آنکه وقت خود را به بازی اختصاص دهد نسبت به تماشای برنامه‌های کارتونی تلویزیون علاقه پیدا کرده است. او پس از تماشای کارتون‌های برنامه کودک نکات جدید زیادی آموخته است. البته ما سی‌دی‌های کارتونی نیز برای او تهیه کرده‌ایم و به نظر می‌رسد او از آنها درس‌های زیادی می‌گیرد» چرا ازاین علاقه کودکان استفاده مناسب نکنیم؟

روانشناسان چه می گویند؟

طبق گفته یکی از روان شناسان در مقاله ای از مجله اینترنتی پزشکی و سلامت،کودکان درسن شکل‌گیری شخصیت قرار دارند و ذهنشان بیشتر از بزرگسالان در حال شکل‌گیری با موضوعات پیرامون است. بنابراین ،خانواده‌ها و رسانه‌ها و تلویزیون هستند که باید اهداف تربیتی کودکان را در نظر بگیرند. بخصوص وقتی که کودک مشغول تماشای تلویزیون شده و اهداف اصلی و حاشیه‌ای آن را بیش از پیش برداشت می‌کند، رابطه برقرار کردن، کمک کردن، مشارکت گروهی در انجام کارها، تقسیم وظایف و ایفای نقش از جمله موارد آموزشی است که کودکان یاد می‌گیرند .در نتیجه بهتر است که کودکان را درمعرض کارتون ها و انیمیشن های هدف دار آموزشی قرار دهیم.

 نمونه بارزانیمیشن های هدف دار،داستان زیبای حسنی نگو یه دسته گل ،اثر ماندگاراستاد منوچهر احترامی، که توسط  شرکت خاله ستاره به کارتون تبدیل شده است .این انیمیشن در بیشترموبایل ها وجود دارد ودربسیاری از موارد به کمک مادرآمده که علاوه برایجاد آرامش برای کودک ،آموزشی در جهت پاکیزگی به کودکان می دهد.و حتی دردیگر مواردی چون غذا خوردن بچه نیز به یاری مادران پرداخته است.

خبر خوب این که خاله ستاره ،ناشر کتابها و ترانه های زیبای کودکان، قسمت دوم این ترانه ماندگار را روانه بازار کرده که طی سه داستان پرهیجان،"رفتن به مهد کودک"،" زود خوابیدن "و "خوب غذا خوردن" را به کودکان می آموزد.این انیمیشن موزیکال و مناسب سنین پیش از دبستان می باشد. این بار هم حسنی به کمک مادران ایرانی آمده است تا بعضی مشکلات و دغدغه های مادران را با روشی دوست داشتنی حل نماید. این محصول در فروشگاه های معتبر فرهنگی در دسترس کودکان ایرانی می باشد.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7460 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5428 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15008 بازدید