2109
5 پیشنهاد برای والدین پر مشغله در آغاز سال جدید

5 پیشنهاد برای والدین پر مشغله در آغاز سال جدید

1396/01/19 بازدید4652

نی نی سایت: بسیاری از خانواده‌ها چه به صورت فردی و چه به صورت خانوادگی، برای سال جدید برنامه‌هایی دارند تا با اجرای آنها زندگی بهتری داشته باشند. اما بسیاری از پدر و مادر‌های پرمشغله شاید فرصت نکنند به خیلی از برنامه‌هایشان برای سال جدید عمل کنند. اگر شما هم جزو پدر و مادر‌های پر مشغله هستید و وقت سر خاراندن ندارید، این روش‌های ساده می‌توانند به شما کمک کنند تا در سال جدید سالم‌تر زندگی کنید و ارتباط بهتری با فرزندانتان داشته باشید.
1- مراقبت از خود: شما هم این عبارت را شنیده باشید «شما نمی‌توانید از یک لیوان خالی آب بنوشید». در سال جدید شما می‌توانید به جز مراقبت از بچه‌ها، به دنبال فرصت‌های بیشتری برای مراقبت از خودتان باشید. دورهمی‌های دوستانه، عضویت در کتابخانه یا باشگاه کتاب، رفتن به کلاس‌های مختلف، مانیکور ناخن‌ها و کار‌هایی از این دست. همان کار‌هایی که روحیه‌شما را تازه می‌کند و شما برای انجامشان وقت نداشته‌اید! طوری برنامه‌ریزی کنید که یک‌بار در هفته یا یک‌بار در ماه، زمانی را به خودتان اختصاص دهید. قطعا فرزندانتان از روحیه و رفتار شادابتان سود می‌برند و برایشان لذتبخش خواهد بود.

2- قرار‌های شبانه: دومین نکته در مراقبت از خودتان،‌حمایت از ازدواجتان است که یکی از سالم‌ترین و پر فایده‌ترین چیز‌‌هایی است که شما می‌توانید برای خانواده‌تان انجام دهید. قرار‌های شبانۀ ماهیانه مانند رفتن به رستوران یا کار‌های مشابه، می‌تواند راه‌حل خوبی باشد. در برنامه‌ریزی برای خانواده، نوبتی عمل کنید. وقتی با همسرتان هستید و زمانی را به این کار اختصاص داده‌اید، بچه‌ها را از خود دور کنید یا آنها را با خود به همراه نبرید. برای فرزندانتان خوب است که ببینند شما زندگی مشترکتان را پرورش می‌دهید.
3- وعده‌های غذایی خانوادگی: پژوهش‌های زیاد و معتبری در این زمینه صورت گرفته است. حتی در کشور‌های خارجی، بچه‌هایی که حداقل یک وعده غذایی را در هفته با خانواده‌‌شان می‌خورند، ویژگی‌های شخصیتی مثبتی را کسب می‌کنند مانند اینکه احتمال کمتری وجود دارد که به مواد مخدر معتاد شوند، بیشتر درباره مشکلشان صحبت می‌کنند، مهارت‌های اجتماعی بهتری دارند و غیره. کودکانتان را متعهد کنید که حداقل یک‌بار در هفته یا یک‌بار در ماه، یک وعده غذایی خانوادگی با پدربزرگ و مادربزرگ‌ داشته باشید.

4- کاهش زمان تماشای فیلم و تلویزیون: بیشتر مردم دلشان می‌خواهد زمان تماشای فیلم و سریال خود و زمان استفاده از وسایل الکترونیکی بچه‌هایشان را کاهش دهند. اما به جای تعیین این هدف محدود، دنبال کار‌هایی بگردید که دوست دارید انجامشان دهید، آن‌وقت می‌بینید که زمان تماشای فیلم و تلویزیونتان، خود به خود کم می‌شود. کار‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی روزانه با یکی از همسایه‌ها، بازی‌های صفحه‌دار مانند شطرنج یا منچ یک‌بار در هفته، نمونه‌های خوبی از کار‌هایی هستند که می‌توانید از آنها شروع کنید و وابستگی خود و کودکتان را نسبت به وسایل الکترونیکی کاهش دهید.
5-ارتباط پیوسته: اگر مشغله زیادی دارید، مدام در سفر هستید یا طلاق گرفته‌اید، راهی پیدا کنید تا ارتباط بیشتر و پیوسته‌‌ای با فرزندتان داشته باشید. هر هفته، در یک روز مشخص با او تماس بگیرید، اگر عضو صفحه‌های مجازی است جویای اوضاع و احوالش باشید و سرِ وقتِ معین به دیدارش بروید. استحکام رابطه‌شما با فرزندتان مهم‌تر از مقدار زمانی است که شما با کودکتان صرف می‌کنید. بسیاری از مردم تنها به کیفیت با هم بودن فکر می‌کنند اما شما باید بیشتر به زمان پایدار و ثابت اهمیت بدهید، نگران این نباشید که فرزندتان در ابتدا از بودن با شما در آن زمان احساس خاصی ندارد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9631 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7019 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15199 بازدید