2709
 اسباب‌بازی‌های مغناطیسی تهدیدی برای کودکان

اسباب‌بازی‌های مغناطیسی تهدیدی برای کودکان

1393/02/30 بازدید1339

 نتایج نگران‌کننده یک پژوهش جدید نشان داد: از آنجایی که احتمال بلعیدن آهن رباهای کوچک درون اسباب‌بازی‌های مغناطیسی توسط کودکان زیاد است و ممکن است منجر به آسیب‌های جدی نیازمند به عمل جراحی شود، بهتر است بزرگسالان از بازی کردن کودکان با این اسباب‌بازی‌ها جلوگیری کنند.

 

 به گفته مت استریکلند، جراح عمومی بیمارستان کودکان و دانشگاه تورنتو، با به کار بردن آهنرباهای کروی کوچک در اسباب بازی‌های کودکان هر روز شاهد افزایش جراحی‌های دستگاه گوارش در کودکان هستیم.

 

تیم استریکلد، تمرکز پژوهش‌های خود را بر روی آسیب‌های دستگاه گوارش به وسیله آهنرباها قرار دادند. بسیاری از کودکان مورد مطالعه نیازمند عمل جراحی بودند و در برخی موارد، بخش کوچکی از روده کودکان به دلیل آسیب زیاد برداشته شده بود.

 

در این تحقیق، 2722 بیمار به دلیل بلعیدن جسم خارجی به بیمارستان مراجعه کرده بودند که از این میان، 94 کودک یک آهنربا و 30 کودک چندین آهنربا را بلعیده بودند.

 

همراه با آهنربا، کودکان قطعات کوچک دیگری را نیز می‌بلعند که در دستگاه گوارش جذب آهنرباها می‌شود و سبب پارگی روده می‌شود.

 

اغلب اوقات تا زمان عکسبرداری که آسیب جدی به دستگاه گوارش وارد شده است، هیچ علائمی در کودکان دیده نمی‌شود.

 

امروزه آهنرباها 20 برابر قویتر از آهنرباهای قدیمی هستند و باعث آسیب بیشتری می‌شوند. این آهن‌ربای توپی شکل قوی در کیت جواهرات و یا اسباب بازی‌های روی میز بزرگسالان وجود دارد.

 

این تحقیقات در مجله اطفال منتشر شده است.

 

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14644 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4218 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

5 روز پیش
|
3791 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

2 روز پیش
|
3105 بازدید