2109
نقش بازی در روابط همسران/ معرفی سه بازی مناسب زوج‌ها

نقش بازی در روابط همسران/ معرفی سه بازی مناسب زوج‌ها

1395/08/19 بازدید14769

نی‌نی سایت: روابط سالم و سازنده همسران با یکدیگر امر مهمی است که باید همیشه مورد توجه دو طرف قرار بگیرد. داشتن یک ارتباط خوب در زندگی مشترک از بسیار مهم‌ است و راهکارهای متعددی برای رسیدن به این ارتباط خوب وجود دارد، شاید تعجب کنید اگر بگوییم بازی با همسر یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به بهبود ارتباط زوج‌ها کمک کند. 
لیلاسادات موسوی‌راد، روانشناس در مورد بازی و تاثیری که در ارتباط افراد با یکدیگر دارد، می‌گوید: انسان‌ها در هر سنی که باشند به بازی احتیاج دارند، زیرا بازی علاوه بر اینکه سرگرمی و باعث ایجاد روحیه شاد در افراد می‌شود این امکان را به آنها می‌دهد تا روی یکدیگر شناخت بیشتری پیدا کنند و روحیات و هیجانات دیگری را بشناسند. بنابراین بازی مخصوصا برای زوج‌ها و در خانواده می‌تواند تاثیرات مثبت فراوانی در ارتباط افراد با یکدیگر داشته باشد. اما متاسفانه ما در میان زوج‌ها بازی را کمتر مشاهده می‌کنیم و خانواده‌ها نیز کمتر به سرگرمی‌های جمعی در محیط خانه توجه می‌کنند.

این روانشناس در مورد تاثیراتی که بازی روی سلامت روحی دارد، توضیح می‌دهد: افسردگی، وسواس، استرس و عدم اعتماد‌به‌نفس با کمک بازی درمان می‌شود و می‌توان با ایجاد محیطی شاد در خانه زمینه را برای تخلیه هیجانی و ارتباط بیشتر اعضای خانواده فراهم کرد. امروزه تعامل میان افراد خانواده بسیار کاهش یافته و بر طبق آمارها ارتباط کلامی زوج‌ها در خانه به 17 دقیقه در روز رسیده است. این آمار پایین از ارتباط به همراه فضای خالی از هیجان و جذابیت و تنوع به تدریج می‌تواند مشکلات عاطفی، نارضایتی از زندگی مشترک، خیانت و طلاق را به دنبال خود داشته باشد. 
موسوی‌راد در ادامه سه نوع بازی مفید را برای زوج‌ها شرح می‌دهد:

1. می‌توانید گاهی با یکدیگر قرار بگذارید تا صبح یک روز تعطیل را به کوهنوردی بروید. این ورزش که تاثیر خوبی روی اعتمادبه‌نفس دارد، هم برای سلامت شما بسیار مفید است و هم می‌تواند تمرین خوبی برای روابط زندگی مشترک باشد. چون همزمان که هر کسی باید خودش به تنهایی در مسیر تلاش کند، کار تیمی و توجه به همراه نیز اهمیت دارد چون کوهنوردی بدون توجه به یکدیگر ممکن نیست. 

2. بازی توپ خانواده از جمله بازی‌هایی است که علاوه بر سرگرمی کاربرد درمانی دارد و به افراد خانواده فرصت می‌دهد که حرف یکدیگر را بشنوند، بدون اینکه آن را مورد قضاوت قرار دهند یا در مورد آن به بحث و جدل بپردازند. این بازی به این شکل است که همه اعضای خانواده دور یکدیگر می‌نشینند و یک نفر بازی را با پرتاب توپ شروع می‌کند. هر کس توپ را به سمت دیگری پرتاب می‌کند و همزمان حرفی که در دلش دارد، با او یا همه اعضای خانواده در میان می‌گذارد. قانون این بازی این است که کسی نباید نسبت به حرف دیگری واکنش نشان دهد یا جمله‌ای که می‌گوید در پاسخ به دیگری باشد.

3. پانتومیم نیز بازی شاد و پرهیجانی است که به شما کمک می‌کند تا بیاموزید گاهی اوقات بدون حرف زدن منظور یکدیگر را بهتر متوجه شوید. این بازی زبان بدن شما را به یکدیگر می‌شناساند و به شناخت بهتر زوجین از هم کمک می‌کند. 

لیلاسادات موسوی‌راد، روانشناس در پایان یادآور می‌شود: بازی‌های فراوانی هستند که شما می‌توانید با فکر کردن و کمی خلاقیت آنها را انجام دهید. فقط کافی است کمی خلاق باشید و برای روابط با همسرتان وقت بگذارید. اگر خلاقیت در روابط زوجی وجود نداشته باشد، هیجان از دست می‌رود و زندگی  تکراری می‌شود. بنابراین خلاق باشید و سرگرمی‌های جدید در خانه برای خود به وجود بیاورید.

ارسال نظر شما

login captcha
خوب بود. منم و همسرم تو خونه تفریحاتی داریم مث اسم فامیل بازی کرذن!!!!!خیلی مهیجه و یاد دوران کودکیم میفتم. یا نشسته،تو خونه بدمینتون بازی میکنیم!!!!اینم پرهیجانه یا فوتبال. بازی شادی میاره تو خونه.
من و همسرم با هم کلی کارتون و انیمیشن و فیلم میبینیم.گاهی کشتی میگیریم و بزن بزن.تازه😸😸😸😸😸😸😸 زو هم بازی میکنیم👻👻👻😹😹😹

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16262 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11532 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2649 بازدید