2109
چاقی عامل بروز بارداری های پرخطر

چاقی عامل بروز بارداری های پرخطر

1395/08/02 بازدید2484

نی نی سایت: به گفته محققان، چاقی در بین زنان باردار منجر به افزایش بارداری های پرخطر می شود که می تواند هم بر مادر و هم بر نوزاد تاثیر گذارد.

یافته های محققان دانشگاه کیس وسترن ریزرو در اوهایو آمریکا نشان می دهد افزایش بی سابقه چاقی در بین زنان باردار در جهان منجر به افزایش بارداری های پرریسکی می شود که هم بر نوزاد و هم بر مادر تاثیر می گذارد.

طبق نتایج مطالعات، چاقی با کاهش قدرت باروری مرتبط است و بارداری های پرعارضه بواسطه چاقی مادر با پیامدهای مضری همچون افزایش ریسک دیابت بارداری، تشنج بارداری، تولد زودهنگام و زایمان به روش سزارین، عفونت ها و خونریزی پس از زایمان همراه است.

پاتریک کاتالانو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اپیدمی چاقی در سراسر جهان نگران کننده است و بارداری های پرخطر می توانند بر مادر و کودک تاثیر گذارند. مدیریت چاقی در طول بارداری قبل، بعد و در طول بارداری باید انجام شود.»

 

 

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر شما

login captcha

اضافه وزن در حد چند کیلو خطر داره؟؟

@ladan68

سلام دوست عزیز

مشاور مامایی کلینیک نی نی سایت به سوال شما پاسخ داده اند

اضافه وزن در بارداری به قد ووزن قبل از بارداری  خانم بستگی دارد که BMI خانم در چه رنجی بوده اگر جزء افراد خیلی چاق هستید بهتر است بیشتر از ۹ کیلوگرم اضافه وزن در بارداری نداشته باشید  اگر جزء افراد چاق هستید بهتر است بیشتر از ۱۲ کیلوگرم در کل ۹ ماه بارداری  اضافه وزن نداشته باشید اگر در رنج نرمال هستید  بهتر است بیشتر از ۱۸ کیلوگرم اضافه وزن نداشته باشید

میتوانید برای طرح سوالتان در بخش کلینیک نی نی سایت سوالتون رو مطرح کنید تا کارشناسان پاسخگو باشند

http://www.ninisite.com/clinic

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16291 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11547 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2112 بازدید