2109
نمایشگرهای پرطرفدار و شیوع جهانی نزدیک‌بینی

نمایشگرهای پرطرفدار و شیوع جهانی نزدیک‌بینی

1395/07/27 بازدید2984

نی نی سایت: کارشناسان استرالیایی معتقدند افزایش مدت زمانی که این روزها کودکانمان صرف نگاه کردن به انواع نمایشگرها در طول روز می‌کنند، علت بالا رفتن موارد ابتلا به عارضه نزدیک‌بینی در آنهاست.

کودکان مدت زمان زیادی را صرف نگاه کردن به انواع نمایشگرها از جمله تلویزیون، رایانه و تلفن‌های همراه می‌کنند که این می‌تواند علت اصلی افزایش عارضه چشمی نزدیک بینی در آنان باشد.

"کریستین نارچو" از متخصصان دانشگاه ملبورن گفت: شیوع نزدیک بینی در برخی از جوامع به ۹۰ درصد رسیده و این وضعیت در حال وخیم شدن است.

نزدیک بینی عارضه‌ای است که فرد قدرت مشاهده اشیائی را که از آنها فاصله دارد از دست می‌دهد به گونه‌ای که این اشیاء تیره و تار به نظر می‌آیند و با گذشت زمان این مشکل تشدید می‌شود. به گفته این پزشک، شیوع عارضه نزدیکی‌بینی بیش از اندازه بالاست. در میان مردم آسیا شیوع این عارضه میان بزرگسالان می‌تواند تا ۹۰ درصد باشد و در ۳۰ سال اخیر افزایش یافته است.

در تمام جهان دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر دچار عارضه نزدیک‌بینی هستند و در این میان در سنگاپور بدترین وضعیت مشاهده می‌شود. به گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته نارچو تغییر سبک زندگی در جامعه از قبیل صرف مدت زمان بیشتر در فضاهای بسته و اختصاص زمان زیادی به نگاه کردن به انواع نمایشگرها، دلیل افزایش موارد ابتلا به عارضه نزدیک‌بینی به خصوص در میان کودکان است.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16226 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11514 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2605 بازدید