2109
در پاییز و زمستان هم به ضد آفتاب نیاز داریم؟

در پاییز و زمستان هم به ضد آفتاب نیاز داریم؟

1395/07/25 بازدید7324

نی‌نی سایت: برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی در فصل‌های مختلف کاربردشان متغییر است. به عنوان مثال شما در تابستان کم‌تر از کرم مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید چون پوست رطوبت بیشتری دارد اما این روزها که سرمای پاییز وزیدن گرفته نیاز به استفاده از مرطوب‌کننده بیش از قبل احساس می‌شود. 
این موضوع در مورد کرم‌های ضدآفتاب نیز مصداق دارد. حالا که بهار و تابستان را پشت سر گذاشته‌ایم نیاز به کرم ضد آفتاب کمتر احساس شود و شما با خودتان فکر کنید چه دلیلی وجود دارد که در روزهای ابری به صورت‌تان ضدآفتاب بزنید؟


این سوال را با دکتر الهام ابوسعیدی، متخصص پوست، مو و زیبایی مطرح می‌کنیم و او در جواب می‌گوید: استفاده از کرم ضد آفتاب برای تمامی افراد در تمام فصول سال لازم است. این طور نیست که بگوییم چون در این فصول میزان و شدت نور خورشید کاهش پیدا کرده و ساعات روز کمتر شده است پس نیازی به استفاده از ضدآفتاب وجود ندارد. در مورد استفاده از کرم‌های ضدآفتاب تغییر شرایط مانند اینکه شما در منزل باشید یا در فضای باز قرار گرفته باشید، در یک روز گرم و سوزان تابستانی باشید یا یک روز ابری پاییزی را پشت سر بگذارید و نیز اینکه در اتومبیل باشید و شیشه آن حفاظی در برابر آفتاب باشد، تاثیری در استفاده نکردن از آن ندارد. در تمام این شرایط پوست شما نیاز به ضد آفتاب دارد تا از صدمات نور خورشید در امان باشد. 
ابوسعیدی در ادامه تصریح می‌کند: البته می‌توان گفت که میزان استفاده از ضدآفتاب و تعداد دفعاتی که باید آن را روی صورت خود تکرار کنید در تابستان بیشتر از پاییز و زمستان است. زیرا شدت آفتاب در این فصل و نیز تعریق باعث می‌شود شما به دفعات و مقدار بیشتری از این کرم نیاز پیدا کنید.
این متخصص به برخی از فواید استفاده از ضد آفتاب اشاره می‌کند و می‌گوید: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مناسب برای از بین بردن سیاهی دور چشم بسیار موثر است، همین طور ضد آفتاب در جلوگیری از ایجاد انواع لک روی پوست شما نقش مهمی ایفا می‌کند و استفاده از آن چه برای کسانی که دچار لک نیستند و چه برای آنهایی که لک‌های خود را درمان کرده‌اند، ضروری است. همچنین ضد آفتاب باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های خطرناک مانند سرطان پوست می‌شود و مانند یک لایه محافظ از پوست شما در برابر خطرات نگهداری می‌کند.
الهام ابوسعیدی، متخصص پوست، مو و زیبایی در نهایت در مورد انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب می‌گوید: برای انتخاب ضد آفتاب مناسب این فصل می‌توانید از کرم‌های با SPF 30 تا 50 استفاده کنید. همچنین کرم‌های ضد آفتاب در انواع مختلف برای پوست‌های متفاوت وجود دارند که از خشک تا چرب را در بر می‌گیرند پس با تغییر فصل می‌توانید کرمی را انتخاب کنید که اگر دچار مشکل خشکی پوست هستید، به برطرف شدن آن نیز کمک کند.

ارسال نظر شما

login captcha
من تابستون ها از ضدآفتاب ۵۰ استفاده می کنم و زمستون ها از ضدآفتاب کرم پودری استفاده می کنم
ممنون اتفاقا یکی از سوالای من این بود که زمستونم باید ضد آفتاب بزنیم یا نه که این مقاله به من کمک کرد

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8333 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6005 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15067 بازدید