2709
برنامه "تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان پستان"

برنامه "تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان پستان"

1395/06/23 بازدید2312

نی نی سایت به نقل از سلامت نیوز: دکتر علی قنبری مطلق گفت: دستورالعمل تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان پستان در کارگروه کشوری سرطان پستان با حضور متخصصین جراحی پستان، بهداشت باروری و رادیولوژی، همچین روسای ادارات سرطان و سلامت میانسالان معاونت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و کلیات این برنامه، با پیشنهاد تغییراتی در دستورالعمل پیشنهادی، به تصویب رسید.

وی افزود: سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان جهان بوده و میزان بروز آن در حال افزایش است. در برنامه تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان پستان، هدف شناسایی و ثبت بیماران مشکوک به سرطان پستان و ارائه خدمات مناسب در سطوح مختلف بهداشتی درمانی و ساماندهی درمان و مراقبت بیماران است. این برنامه به صورت پایلوت در چهار شهرستان مراغه، شهرضا، بافت و نقده اجرا شده است و در حال بررسی برای توسعه به شهرهای دیگر است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، قنبری مطلق در پایان اظهار داشت: مطابق دستورالعمل مصوب کارگروه کشوری، در این برنامه زنان 30 تا 69 سال توسط بهورز یا مراقب سلامت فراخوان شده و به ماما ارجاع داده می‌شوند. ماما زنان ارجاع شده را از نظر سوابق خانوادگی و فردی و همچنین علایم مشکوک سرطان پستان، ارزیابی و سپس معاینه می‌کند و در صورت نیاز برای انجام اقدامات تکمیلی از جمله ماموگرافی، به سطح دو ارجاع می دهد. بررسی‌ها نشان می دهد حدود 10 درصد افراد نیازمند خدمات تکمیلی در سطح دو هستند.

 



 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها