2709
ارتباط زمان زایمان دوقلوها و مرده زایی

ارتباط زمان زایمان دوقلوها و مرده زایی

1395/06/20 بازدید2805

نی نی سایت:  معمولا یک بارداری عادی ۴۰ هفته بطول می انجامد. ریسک مرده زایی (زمانیکه جنین در رحم مرده است) در بارداری های دوقلو بالاتر است و معمولا پزشکان برای جلوگیری از مرده زایی، دوقلوها را زودتر از موعد مقرر بدنیا می آورند. اما به گفته محققان، بهترین زمان این نوع زایمان ها مشخص نیست. بدین منظور تیمی از محققان بین المللی ۳۲ مطالعه را که در طول ۱۰ سال گذشته انجام شده بود و شامل بیش از ۳۵ هزار بارداری دوقلو بود مورد بررسی قرار دادند.
محققان ریسک مرده زایی را با ریسک مرگ نوزاد تازه متولدشده مقایسه کردند. مرگ نوزاد تازه متولدشده به معنای مرگ نوزاد حداکثر تا ۲۸ روز بعد از زایمان است.

هرچقدر مدت بارداری دوقلوها طولانی تر شود، ریسک مرده زایی هم افزایش می یابد. اما ریسک مرگ نوزاد تازه متولدشده با افزایش طول مدت بارداری کاهش می یابد. در بارداری های که هر دو جنین دارای یک جفت جداگانه باشند، ریسک مرده زایی و مرگ نوزاد تازه متولدشده تا هفته ۳۷ بارداری به یک اندازه است. با این حال اگر زایمان تا هفته ۳۸ به تعویق بیفتد ریسک مرده زایی به ازای هر ۱۰۰۰ تولد، ۹ مرگ است. در بارداری های که دوقلوها دارای جفت مشترک باشند، در صورت طولانی شدن بارداری بیش از ۳۶ هفته، ریسک مرده زایی بیشتر از مرگ نوزاد تازه متولدشده است.

به گفته محققان، میزان بروز مشکلات سلامت نوزاد تازه متولدشده با افزایش طول مدت بارداری کاهش می یابد. یافته های این مطالعه اذعان دارد که زایمان بارداری های دوقلو با دو جفت جداگانه باید در هفته ۳۷ بارداری انجام شود تا از افزایش قابل توجه مرده زایی پیشگیری شود.

منبع: سلامت نیوز

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها