2109
بسته حمایتی از درمان ناباروری کامل اجرا نشد

بسته حمایتی از درمان ناباروری کامل اجرا نشد

1395/06/03 بازدید654

نی نی سایت: دکتر سید حسن هاشمی بر ضرورت حمایت سایر دستگاه هابرای افزایش موالید در کشور در کنار وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: در ابتدای طرح تحول سلامت، بیمه شدن داروهای ناباروری مشروط بر تامین منابع بود تا بتوانیم حمایت های کامل از این بیماری و درمان آن را انجام دهیم اما متاسفانه این منابع تامین نشد.

وی با اشاره به چشمگیر بودن دستاوردهای طرح تحول سلامت، گفت: در زمینه افزایش موالید بخشی مربوط به وزارت بهداشت است و بخشی مربوط به سیاست های نادرست گذشته که البته این سیاست ها تصحیح شدند و برخی از آنها در حال اصلاح می باشد و بخش دیگری هم مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است که البته نیاز به حمایت های دولت و مجلس دارد.

وزیر بهداشت در خصوص درمان ناباروری و داروهای آن، افزود: در ابتدای طرح تحول سلامت، بیمه شدن داروهای ناباروری مشروط بر تامین منابع بود تا بتوانیم حمایت های کامل از این بیماری و درمان آن را انجام دهیم. چرا که یکی از راه های ساده برای افزایش جمعیت حمایت از این گروه ها است اما متاسفانه به دلیل اینکه اعتبارات تامین نشد، این بسته نتوانست به طور کامل اجرا شود.

هاشمی با بیان اینکه در ۶ استان کشور خدمات ناباروری نه در بخش خصوصی و نه دولتی وجود نداشته است، افزود: در حال حاضر در ۱۷ استان کشور مراکز درمان ناباروری که دچار فرسودگی بودند نوسازی شدند و علاوه بر این در ۲۶ استان هم در حال راه اندازی این مراکز هستیم و ۸۵ درصد هزینه دولتی را هم به صورت یارانه برای کسانی که نیازمند هستند، پرداخت می کنیم.

وی همچنین از تحویل ۵۰۰ واحد زایمانی تا پایان این ماه خبر داد و گفت: تا پایان سال ۲۵۰۰ واحد زایمانی نیز تحویل خواهد شد و برنامه زایمان طبیعی رایگان ادامه خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8584 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6169 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15090 بازدید