2109
ایجاد صمیمت و امنیت با هدیه‌دادن

ایجاد صمیمت و امنیت با هدیه‌دادن

1395/05/27 بازدید3282

نی‌نی سایت: نداسادات بنی‌کمالی/ انسان‌ها علاقه و احترام خود نسبت به یکدیگر را با روش‌های مختلفی ابراز می‌کنند. یکی از این روش‌ها که از زمان‌های دور متداول بوده است، تقدیم هدیه و پیشکشی است. در قدیمی‌ترین داستان‌ها و روایت‌ها نیز می‌توانید بخوانید که وقتی افراد نزد بزرگی می‌رفتند و قصد داشتند که مراتب احترام خود را به او ابراز کنند، برایش هدیه می‌خریدند.
بنابراین هدیه دادن و هدیه گرفتن نه تنها وسیله‌ای برای ابراز ارادت است بلکه به مرور زمان به یک حرکت اجتماعی پسندیده تبدیل شده که باید آن را به جای آورد. کارکردی که می‌تواند روی وجهه اجتماعی شما و روابط‌تان با دیگران تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بگذارد.

هدیه به معنای ارمغان، پیشکش و تحفه است. بعضی از هدایا در غالب کادویی به مناسبت خاص داده می‌شوند و برخی بدون بهانه و صرفا برای اینکه نشان دهیم به یاد کسی بوده‌ایم یا اینکه علاقه خود را به او ثابت کنیم. هدایایی که برای دوستان و خویشان می‌خریم یا گاهی خودمان دست به کار می‌شویم و با چاشنی کمی ذوق و هنر چیزی می‌سازیم یا خلاقیتی به خرج می‌دهیم تا این گونه مهر و محبت خود را اظهار کنیم.
جالب است بدانید که رسم هدیه در همه فرهنگ‌ها و آیین ‌ها وجود دارد و اشکال گوناگونی از آن را می‌توان در جوامع بشری یافت. به عنوان مثال در اغلب فرهنگ‌ها، به مناسبت جشن‌های ملی یا بزرگی مانند جشن سال نو، افراد به هم هدیه می‌داده‌اند. هدایایی که به تبع منطقه زندگی و آداب اجتماعی با هم متفاوت هستند. از اهدای یک شاخه گل و یک سبد میوه در تایلند گرفته تا هدیه به رهبران قبیله در آفریقا، همه نمونه‌هایی از این فرهنگ انسانی است.
ما ایرانیان نیز فرهنگ هدیه دادن را از گذشته داشته‌ایم. از قدیم هدیه دادن جزئی از فرهنگ ایرانیان بوده و هست. اسلام هدیه را راهی برای نزدیکی قلوب می‌داند و بر آن تاکید دارد روانشناسان نیز بر این باورند که دادن هدیه به دیگران باعث ایجاد رضایتمندی در فرد هدیه دهنده شده و در بهبود روحیه او تاثیر مثبت می گذارد. 
هدیه دادن و هدیه گرفتن واضح ترین روشی است که فرد می تواند علاقه خود را به طرف مقابل نشان دهد. افرادی که به مقوله هدیه دادن توجهی ندارند معمولا این علائم و اشارات اجتماعی را به سادگی از دست می دهند. 
به گفته روانشناسان هدیه دادن و گرفتن آن می‌تواند موجب سلامت روح و در نهایت جسم دو طرف شود در حقیقت این عمل افراد را در شرایط برد-برد قرار می دهد و احساسات بسیار خوب و خوشایندی در هر دو طرف ایجاد می‌کند و موجب صمیمیت و در نتیجه احساس امنیت بیشتر در هر دو نفر می‌شود.
در مورد مقوله ازدواج و آشنایی دو نفر بحث تقدیم هدیه کمی فراتر می‌شود. هدایایی که به نوعی از رسوم تبدیل شده‌اند و در مناسبت‌های خاص باید آنها را به جا آورد. لازم نیست که زوج‌ها خودشان را برای تهیه هدیه‌های گران‌قیمت به زحمت بیندازند، به جا آوردن این رسوم با یک هدیه کوچک هم کافی است تا برای شروع یک رابطه احساس صمیمیت و امنیت میان دو نفر شکل بگیرد و آنها را به هم نزدیک‌تر کند. بنابراین نه صرفا از سر وظیفه یا با نیت اشتباهی مانند چشم‌و هم‎چشمی، بلکه برای نشان‌دادن میزان علاقه خود و ایجاد روابطی بهتر، هدیه دادن می‌تواند مسیر را شما برای کوتاه‌تر کند. 

ارسال نظر شما

login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8312 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5996 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15066 بازدید