2109
رفتارهایی که افراد دروغگو را لو می دهد

رفتارهایی که افراد دروغگو را لو می دهد

1395/05/03 بازدید594

نی نی سایت: مهدی امامی روان شناس، با اشاره به چگونگی روش های تشخیص افراد دروغگو، اظهار داشت: دروغ گفتن به صورت ناخودآگاه باعث بروز واکنش هایی می شود که تحت کنترل فرد نیست و می توان از روی این عکس العمل ها به عدم صداقت افراد پی برد.
وی ادامه داد: بیشتر افراد، هنگام دروغ گفتن از تماس چشمی خودداری می کنند و حاضر به نگاه کردن در چشم فرد مقابل نیستند. البته برخی افراد ممکن است به دلیل خجالتی بودن از تماس چشمی امتناع کنند.
این کارشناس افزود: استفاده کردن از سوال خودتان در جواب نیز از دیگر علائم تشخیص این افراد است. به عنوان مثال اگر از فرد بپرسید که کیف مرا تو برداشته ای در پاسخ می گوید: نه کیف شما را من بر نداشته ام.
امامی در ادامه گفت: صحبت های افراد دروغگو معمولا انسجام ندارد و هر بار اطلاعات متفاوتی به شما می دهند و امکان دارد سخنانشان کاملا ضد و نقیض بوده و از یک پارچگی به دور باشد.
وی در پایان گفت: حرکات خشک بدن و عدم انعطاف در رفتار، کشیدن مداوم دست به پشت سر و لمس بینی از دیگر علائم دروغگویی است. البته تشخیص عدم صداقت افراد امر راحتی نبوده و از لحاظ اخلاقی درست نیست که بدون دلیل دیگران را به دروغگویی متهم کنیم ولی موارد ذکر شده در برخی موارد می تواند در فرد دروغگو بروز کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
10304 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
7513 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15259 بازدید