2709
محبت به کودک هرگز باعث وابستگی نمی شود!

محبت به کودک هرگز باعث وابستگی نمی شود!

1395/04/24 بازدید885

نی نی سایت: فریبا احدی بیگلو روان شناس و مشاور در گفتگویی اظهار داشت: در آغوش گرفتن فرزند بویژه در سن پایین تر از دو سال یکی از بزرگترین نیازهای عاطفی کودک محسوب می شود در صورتی که عوام براساس باورهای غلط، معتقدند اگر پدر یا مادر مدت زمان زیادی کودک را در آغوش بگیرند، در اصطلاح باعث "بغلی شدن" کودک و در نتیجه موجب وابستگی بیش از حد به والدین می شود.
وی ادامه داد: در این سن اعتماد کودک به محیط اطراف، والدین و خودش شکل می گیرد و اگر به نیازهای عاطفی او پاسخ داده نشود دچار بی اعتمادی می شود و در بزرگسالی این عدم اعتماد موجب شک به اطرافیان، خجالتی شدن و کمرویی خواهد شد.
احدی بیگلو اضافه کرد: برآورده کردن نیازهای عاطفی، محبت و در آغوش کشیدن کودک، نباید تحت تأثیر حالات روحی مادر واقع شود، به عبارتی در هنگام خوب بودن حال خود با فرزندش مهربان باشد و به او محبت کند و در زمانی که حال مساعدی ندارد، با کودکش رفتار مناسبی نداشته باشد.
این روان شناس در پایان تأکید کرد: این رفتار والدین سبب برانگیختگی روانی و دوگانگی رفتاری کودک شده و در این شرایط او نمی داند که چه زمانی ممکن است از طرف مادر طرد شود و یا چه زمانی با استقبال عاطفی او روبرو می شود، به همین دلیل در آینده دچار استرس و اضطراب جدایی خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
6903 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5068 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14948 بازدید