2109
مکیدن انگشت شست در کودکان خطر ابتلا به آلرژی را کاهش می دهد

مکیدن انگشت شست در کودکان خطر ابتلا به آلرژی را کاهش می دهد

1395/04/22 بازدید622

نی نی سایت: نویسندگان این مقاله در نشریه پزشکی اطفال (Pediatrics) می گویند که این توضیح بر 'فرضیه نظافت' استوار است که می گوید قرار گرفتن در معرض بعضی میکروب ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
به نظر می رسید که این دو عادت - ناخن جویدن و مکیدن انگشت شست - مانع بعضی آلرژی ها در میان هزار نفر در زلاندنو (نیوزیلند) شد که به طور متناوب در فاصله سنی پنج تا 32 سالگی ارزیابی شده بودند.اما این عادات بر جلوگیری از آسم یا تب یونجه اثری نداشت.
عادت به مکیدن انگشت شست و جویدن ناخن در سنین پنج ، هفت، 9 و 11سالگی ارزیابی و ثبت شد و بعد در سنین 13 و 32 سالگی میزان ابتلا به آلرژی ها در این افراد بررسی شد.حدود یک سوم این کودکان اغلب انگشت می مکیدند یا ناخن می خوردند، و همین کودکان در سن 13 سالگی آلرژی خیلی کمتری داشتند.
احتمال آلرژی دادن این کودکان به چیزهایی مثل گرد و خاک خانگی یا سگ و گربه خانگی حدود یک سوم کمتر از سایر کودکانی بود که چنین عاداتی نداشتند.
تیم محققان در دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند دریافت که این محافظت ظاهرا تا بزرگسالی ادامه می یابد.
پروفسور مالکولم سی یرز از اعضای تیم پژوهشی از دانشگاه مک مستر در کانادا گفت: 'هرچند ما توصیه نمی کنیم که این عادات تشویق شوند، اما به نظر می رسد که این عادات جنبه مثبتی داشته باشند.'
هالی شا از موسسه آلرژی انگلیس گفت: تحقیقاتی که در سایر کشورها انجام شده هم این نظریه را تقویت می کند که نقش محیط و باکتری های دستگاه گوارش در شکل گیری بالقوه آلرژی های غذایی موثر است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16234 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2628 بازدید