2709
 درباره خواص هندوانه چه می‌دانید؟

درباره خواص هندوانه چه می‌دانید؟

1395/04/14 بازدید9786

نی‌نی سایت: این روزها دمای هوا در طول روز به شدت بالا رفته است و هر سال که در فصل تابستان هوا تا این درجه گرم می‌شود، سروروی عرق کرده و گرمازده و چهره اخمو و کلافه ما را تنها یک تصویر است که می‌تواند، از هم باز می‌کند. تصویری که ما را در تحمل گرمای طاقت‌فرسا کمک می‌کند و باعث می‌شود تا رسیدن به آن را تاب بیاوریم؛ تصویر چند برش از هندوانه‌ای خنک و قرمز رنگ!
هندوانه میوه پرطرفدار روزهای گرم تابستان است که هم باعث خنک شدن می‌شود و هم عطش را از بین می‌برد اما آیا درباره خواص یا ویژگی‌های دیگر این میوه نیز اطلاع دارید؟ اینکه هندوانه برای بدن چه فوایدی دارد، از سوالاتی است که در این نوشته قصد داریم با کمک مهدیه عالی، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی به آنها پاسخ بدهیم.

 

عالی در مورد هندوانه و خواص گوناگون آن می‌گوید: اغلب ما هندوانه را به خاطر آب فراوانی که دارد در فصل تابستان مصرف می‌کنیم؛ البته درست است که حدود 93 درصد این میوه را آب تشکیل می‌دهد اما نباید تصور کنیم که هندوانه خاصیت دیگری ندارد و به بدن انرژی نمی‌رساند.
این کارشناس تغذیه در ادامه تاکید می‌کند: هندوانه منبع خوبی از ویتامین A و C است. همچنین ویتامین‌های گروه B شامل ویتامین B1، B5وB6 نیز در این میوه موجود است. از دیگر خواص هندوانه می‌توان به وجود پتاسیم، سدیم، منیزیوم و فیبر نیز اشاره کرد. وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی که باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد و مضر می‌شوند، از بروز بیماری‌های خطرناکی چون انواع سرطان، مانند سرطان روده، سرطان پروستات و بیماری‌هایی چون آرتروز هماتویید جلوگیری می‌کند. همچنین این ماده مهم و موثر از بروز سکته قلبی جلوگیری می‌کند و علائم بیماری‌هایی چون آسم را کاهش می‌دهد.
عالی در ادامه در مورد خواص هندوانه توضیح می‌دهد: هندوانه حاوی ماده‌ای به نام سیترولین است که باعث کاهش فشار خون می‌شود و از تصلب شرایین جلوگیری می‌کند، به همین دلیل مصرف این میوه برای کسانی که مشکلات قلبی دارند مفید است و از ایجاد بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری می‌کند.
می‌توان گفت که بارزترین ویژگی هندوانه برای ما تامین آب بدن است. وقتی در فصل تابستان تعریق زیاد می‌شود و شما نیاز دارید تا آب از دست رفته بدن خود را تامین کنید این میوه بسیار موثر است. کاهش آب بدن با علائمی همچون سردرد، کاهش تمرکز و احساس خستگی خودش را نشان می‌دهد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
6862 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5038 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14944 بازدید