2109
مرگ مادران باردار در استان فارس به صفر رسید

مرگ مادران باردار در استان فارس به صفر رسید

1395/04/14 بازدید466

دکتر محسن مقدمی افزود: بر اساس آمارهای موجود میزان مرگ و میر مادران در استان فارس در سالهای 92و 93بترتیب  18 و 11 مورد و در نیمه نخست سال گذشته به پنج مرگ رسیده بود.
وی گفت : در سایه حمایت های خوب دولت تدبیر و امید از حوزه سلامت، فعالیت های انجام شده در این حوزه بخصوص در زمینه بهبود وضعیت سلامت مادران را مثبت ارازیابی کرد و اظهار داشت: بهبود وضعیت سلامت مادران به عنوان یکی از پیش نیازهای توسعه در نظر گرفته شده است.
دکتر مقدمی گفت: بر اساس اهداف توسعه پایدار و آخرین بیانیه سازمان جهانی بهداشت که در سال 2014میلادی منتشر شد، تا سال 2030 میلادی متوسط مرگ مادری (MMR) در جهان باید به کمتر از 70 در صدهزار تولد زنده برسد و هدف نهایی پایان دادن یا پیشگیری از مرگ های قابل اجتناب مادران تعیین شده است.
وی افزود: با توجه به همکاری و عملکرد مناسب تمامی گروه ها و کارکنان مرتبط با سلامت مادران برای رسیدن به بهبود شاخص سلامت مادران و کاهش مرگ مادری، کارهایی برنامه ریزی و اجرا شده است .
وی اضافه کرد: بخشی از این اقدامات، شامل راه اندازی کمیته آموزشی ارتقای سلامت مادران تشکیل شده از نماینده های گروه زنان و مامایی، دانشکده بهداشت، دانشکده پرستاری و مامایی، اداره نظام پزشکی، اداره پرستاری، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، اداره مامایی، واحد آموزش سلامت و آموزش بهورزی معاونت بهداشتی است.
معاون بهداشتی دانشگاه از راه اندازی سامانه ثبت و پیگیری مادران باردار پرخطر به صورت فعال در حوزه بهداشتی با تعامل معاونت درمان را به عنوان دیگر فعالیت انجام شده در این زمینه خبر داد و گفت : به دنبال راه اندازی این سامانه، با اطلاع رسانی به رئیس شبکه و کارشناس سلامت مادران شهرستان ها، پیگیری مادران ثبت شده در سامانه تا زمان تعیین تکلیف  و یا برطرف شدن خطر، به صورت فعال انجام می شود.
وی ادامه داد : پس از ترخیص مادر باردار از بیمارستان، تا اطمینان از سلامت کامل مادر، همچنان از سوی کارشناسان مربوط پیگیری لازم صورت می گیرد.
او همچنین، انجام بسته خدمتی مراقبت های ادغام یافته سلامت مادران در برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت و برگزاری سمینارهای آموزشی بسته خدمتی سلامت مادران و اورژانس مامایی با همکاری گروه زنان و مامایی دانشگاه را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای بهبود سلامت مادران عنوان کرد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16231 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11519 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2622 بازدید