2109
 5 اختلال شایع روابط جنسی را بشناسید!

5 اختلال شایع روابط جنسی را بشناسید!

1395/04/09 بازدید17131

نی‌نی سایت: در مطلب قبلی برای شما از یک رابطه جنسی سالم صحبت کرده و سعی کردیم یک رابطه جنسی سالم و متعادل را تا حد امکان برای شما تعریف کنیم. شرح این مطلب را اینجا می‌توانید بخوانید. اما همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم ممکن است مسائل یا جزییاتی در یک رابطه جنسی وجود داشته باشد که فرد نداند انجام آنها از طرف همسرش طبیعی است یا خیر؟
متاسفانه در کشور ما به علت شرم و پنهان‌کاری این مسائل برخی اوقات همسران سال‌ها اختلالات جنسی یکدیگر را تحمل می‌کنند و چون آن را با کسی در میان نمی‌گذارند به دنبال درمان یا راه چاره‌ای نیز برایش نمی‌روند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که با کمک دکتر لیلاسادات موسوی‌راد، روانشناس برخی از مهم‌ترین و شایع‌ترین اختلالات جنسی را بررسی کنیم تا اگر شما نیز علائمی از این دست اختلالات را در روابط زناشویی خود مشاهده می‌کنید با یک مشاور و متخصص مشورت کنید.
موسوی‌راد در این مطلب به پنج مورد از اختلالات عمده اشاره می‌کند و آنها را شرح می‌دهد تا در مطالب آینده به بقیه اختلالات و نکات تکمیلی برسیم.

1. پدوفیلیا: یکی از اختلالات جنسی است که شامل علاقه فرد به ارتباط برقرار کردن با کودکان و افراد زیر سن بلوغ است. در اصطلاح عوام به این دست از افراد بچه‌باز می‌گویند. متاسفانه اغلب تجاوزها و آزارهای جنسی که نسبت به کودکان انجام می‌شود توسط این افراد انجام می‌شود. البته سرنوشت تمام کسانی که به این اختلال دچار هستند به این وقایع ختم نمی‌شود. گاهی اوقات این اختلال به صورت پنهان در فرد وجود دارد و او صرفا در تصورات و تخیلات جنسی‌اش رابطه با کودکان را تصور می‌کند و از آن لذت می‌برد؛ حتی در مواردی فرد جز با این تصور نمی‌تواند ارضا شود.

2. سادیسم و مازوخیسم: شاید این دو عنوان معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین عناوین اختلالات جنسی باشند. این دو اختلال که از همه شایع‌تر هستند شامل آزار جنسیتی است که یکی از طرفین یعنی مرد یا زن با آزار شریک جنسی‌اش ارضا می‌شود. به عنوان نمونه ما مراجعی داشتیم که اظهار می‌کرد همسرش برای رابطه جنسی با او ابتدا دورتادور اتاق را آینه می‌چید و بعد او را برهنه در میان این آینه‌ها با کمربند کتک می‌زد و بعد رابطه جنسی با او برقرار می‌کرد. تمام موارد مشابه از این دست که فرد علاقه به بستن دیگری، کتک زدن، شلاق‌زدن و هر عملی که همراه با آزار و اذیت و شکنجه طرف مقابل باشد در این دسته از اختلالات جای می‌گیرد.

3. دیگر انگاری: در این نوع از اختلال، فرد با همسرش رابطه جنسی برقرار می‌کند اما شخص دیگری را در ذهن تصور می‌کند. یا در حالتی پیشرفته‌تر حتی از همسرش می‌خواهد که برایش از اندام جنسی آن شخص سوم صحبت کند تا او به لذت بیشتری برسد و تحریک شود. در حقیقت در این نوع از اختلال فرد رابطه جنسی را با همسرش دارد اما در واقع در تفکر رابطه جنسی با شخص دیگری است و در ذهنش این گونه است که با شخص دیگری رابطه دارد.

4. خود نمایش‌گری: این اختلال شاید در جامعه ما به شکل پنهان‌تری باشد و افراد خیلی دیر متوجه آن شوند، زیرا به دلیل چارچوب‌هایی که در جامعه از بابت پوشش وجود دارد افرادی که دچار این اختلال هستند، چندان فرصت بروز و ظهور پیدا نمی‌کنند. این اختلال شامل گرایش فرد به نمایش گذاشتن اندام جنسی است که دوست دارد مردم غریبه و در مکان‌های عمومی شخصی‌ترین اندام‌های او را مشاهده کنند.

5. یادگارخواهی و دیگرپوشی: گاهی در یک رابطه جنسی فرد با خواسته‌هایی عجیب از سوی همسرش مواجه می‌شود که به نظر بی‌ضرر می‌رسند. به عنوان مثال اگر همسر شما از شما بخواهد که در هنگام رابطه جنسی لباس خاصی بپوشید، مثلا یک شال که همیشه از شما می‌خواهد هنگام رابطه آن را به سر داشته باشید یا حتما شکل خاصی از آرایش چهره را داشته باشید چه فکری می‌کنید؟ شاید فکر کنید این خواسته ضرری به شما نمی‌زند پس اشکالی ندارد که آن را انجام دهید. اما گاهی این خواسته در بردارنده نوعی از اختلال است. در حقیقت شریک جنسی شما یادگاری از شخص دیگری دارد که سعی می‌کند با شبیه کردن شما به او آن هم با استفاده از آن یادگار، هنگام رابطه جنسی آن شخص را در وجود شما ببیند و در حقیقت با او رابطه داشته باشد! البته در تمام موارد مشابه نمی‌توان برچسب اختلال زد و باید به دقت این مورد، بررسی شود.

ارسال نظر شما

login captcha
کاملاً اشتباه بود. این ها انحرافات جنسی هستند (پارافیلیا) و نه اختلالات جنسی, این ها دو دسته کاملاً متفاوت از بیماری ها و مشکلات جنسی محسوب می شوند. اختلالات جنسی مثلاً زود انزالی، دیر انزالی، واژینیسموس و... را شامل می شود، یعنی فرد تمایلات جنسی نرمال و معمول دارد اما در رابطه جنسیش اختلالاتی وجود دارد. آن مواردی که در مطلب فوق نوشته شده است انحرافات جنسی هستند به این معنی که تمایلات فرد نرمال و طبیعی نیست، ممکن است فردی انحرافات جنسی داشته باشد ولی در عین حال هیچ اختلال جنسی خاصی نداشته باشد.
جالب بود. ممنون

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9544 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6935 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15196 بازدید