2709
روشهای غلبه بر استرس روزانه

روشهای غلبه بر استرس روزانه

1395/03/26 بازدید542

نی نی سایت: بهنوش ملکیان روانشناس درباره دلایل استرس روزانه گفت: برخی افراد ممکن است در طول روز به صورت ناخواسته دچار استرس شوند. اینگونه نگرانی ها می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و باعث پریشانی و  آشفتگی ذهنی شود.
وی افزود: برخی  افراد همواره ترس از دیر رسیدن به قرار کاری، محل کار و ...  دارند، اینگونه افراد بهتر است 15تا 20 دقیقه زودتر حرکت کنند تا نگران دیر رسیدن و تأخیر نباشند.
ملکیان ادامه داد: از دیگر روشهای غلبه بر استرس لبخند زدن است. لبخند زدن با ترشح اندروفین و سروتونین یک مسکن طبیعی محسوب می شود که  تنش ها را زدوده و آرامش را به شما باز می گرداند.
این کارشناس تصریح کرد: برای پیشگیری از نگرانی های بی مورد که ذهنتان را درگیر می کند بهتر است اسناد و مدارکتان را در یک محل مشخص و امن قرار دهید، جایی که هرگاه به آنها نیاز پیدا کردید به راحتی در دسترس تان باشد و مجبور نباشید وقت و انرژی زیادی صرف پیدا کردن آنها کنید.
ملکیان در پایان گفت: برای غلبه بر  استرس به مغزتان استراحت دهید. 5 تا 10 دقیقه در طول روز سعی کنید ذهن تان را از همه چیز خالی کرده و به هیچ موضوعی فکر نکنید، طوری که رها شدگی و آسودگی را کاملاً احساس کنید. این کار باعث تمدد اعصاب شده و به شما کمک می کند تا فعالیت های روزمرتان را از سر بگیرید.

 

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
6903 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5068 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14948 بازدید