2109
شیر مادر از چاقی جلوگیری می‌کند

شیر مادر از چاقی جلوگیری می‌کند

1393/02/15 بازدید685

علیرضا مرندی با تأکید بر فواید استفاده از شیر مادر برای نوزاد گفت: آمار نشان می‌دهد احتمال مرگ نوزادانی که در ساعت اول تولد با شیر مادر تغذیه می‌کنند ۲۳.۶ درصد کمتر از دیگر نوزادان است.

سید علی‌رضا مرندی گفت: شیر مادر در همه بیماری‌ها درجاتی از تاثیر را دارد. یکی از اثرات مهم تغذیه با شیر مادر جلوگیری از چاقی است.

وی افزود: آمار نشان می‌دهد احتمال مرگ نوزادانی که در ساعت اول تولد با شیر مادر تغذیه می‌کنند ۲۳.۶ درصد کمتر از دیگر نوزادان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و مجلس با اشاره به اهمیت دانش والدین برای سلامت خود و فرزندان‌ اظهار داشت: تحقیقات در انگلستان نشان می‌دهد بین سواد سلامت والدین و ارتقاء سلامت کودکان ارتباط مستقیمی وجود دارد به طوری که هر چه سطح سواد والدین بالا باشد امید به زندگی نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: سواد سلامت ظرفیتی است که انسان‌ها برای درک اطلاعات سلامت و دستیابی به خدماتی که از پزشکان دریافت می‌کنند لازم است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کودکان ابتدا آموزش‌های مختلف را از والدین کسب می‌کنند و بعداً در مدارس و در آخر از رسانه‌ها آن را می‌آموزند و هر چه سن آنها بیشتر می‌شود آموزش بیشتری می‌بینند که به میزان سواد سلامت آنها افزوده می‌شود.

مرندی تصریح کرد: افرادی که سواد سلامت دارند می‌توانند با علم و آگاهی به تشخیص زودتر و حتی پیشگیری از برخی بیماری‌ها پرداخته آن را برای خود و خانواده‌ تضمین کنند.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته اهمیت زیادی به سلامت می‌دهند به طوری که افراد جامعه، خودشان به دنبال سلامت خود هستند و این موجب می‌شود بی‌عدالتی‌ها در ارائه خدمات سلامت کاهش یابد.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: آموزش‌ سلامت باید از دوران کودکی آغاز شود اکنون به مقطع پیش‌دبستانی در کشور ما توجهی نمی‌شود در صورتی که بیشتر به دبستان و دبیرستان‌ها توجه می‌کنیم.

 

وی افزود: مطالعات نشان می‌دهد هر چقدر سواد مردم به لحاظ سلامت کمتر باشد به میزان سلامت خود و فرزندانشان بی‌توجه هستند. 

 

منبع : سلامت نیوز

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
9020 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6514 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15145 بازدید