2109
شبکه‌های اجتماعی چالش خانواده

شبکه‌های اجتماعی چالش خانواده

1395/03/20 بازدید536

نی نی سایت: نازنین کریم، فعال اسلامی کنیایی، در مورد مسئولیت مهم مادران در ماه مبارک رمضان افزود: مهم ترین چیز برای کودکان ما این است که اول از همه فلسفه و دلیل روزه را درک کنند و جنبه معنوی ماه مبارک رمضان را بدانند و آن را در مهمانی ها و تشریفات خورد و خوراک خلاصه نکنیم به طوری که جنبه های معنوی این ماه مبارک فراموش شود.
وی که مادر ۴ فرزند است، ادامه داد: برای تشویق فرزندانم به خواندن قرآن هر روز حداقل ۲ یا ۳ آیه را به همراه تفسیر و ترجمه با آنان می خوانم. مادران به صورت روزانه ادعیه را با معنای آنان به فرزندان خود آموزش دهند؛ چرا که روزه گرفتن، تنها خوددارى از غذا و آب نیست، بلکه در کنار آن باید از دروغ، تقلب، غیبت و سایر امور ناپسند نیز دوری جست و به صبر و اعمال نیک روی آورد.
رئیس شبکه خواهران اهل البیت (ABSN) اضافه کرد: مادران مسئولیت مهمی در این ماه مبارک دارند. مادران حتما در کنار مراقبت از تغدیه فرزندان از انجام امور خیریه در این ماه پر فضیلت غافل نباشند.
نازنین کریم شبکه های اجتماعی را چالشى بسیار بزرگ براى خانواده و جوانان دانست و تاکید کرد: مادران باید فعالیت کودکان خود را در این شبکه ها از طریق سرگرم کردن آنان با سرگرمی های دیگر و معرفی فعالیت های متنوع محدود کنند.
این فعال اسلامی ادامه داد: اولین چیزی که ما مادران باید بدانیم این است که خود الگوى مناسبى براى فرزندانمان باشیم. همانگونه که ما درس های بسیاری از اهل بیت اطهار (ع) می گیریم باید تلاش کنیم که این تعالیم را در زندگی خودمان عملی و پیاده سازی کنیم.
کریم افزود: کتاب ها و وسایل کمک آموزشى بصری نیز براى شاد کردن فضاى آموزشی به خصوص برای کودکان کوچکتر بسیار مهم است تا آموزش و پرورش را در زندگی روزمره کودکان ادغام کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16325 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2740 بازدید