2709
عشق فست‌فودی‌ها را دریابید!/ 4 جایگزین خوب برای کودکان

عشق فست‌فودی‌ها را دریابید!/ 4 جایگزین خوب برای کودکان

1395/02/28 بازدید4906

نی‌نی سایت: بچه‌ها علاقه بسیاری به انواع فست‌فودها دارند و مادران سعی می‌کنند حدالامکان آنها را از این علاقه دور نگه دارند. چون به اعتقاد کارشناسان تغذیه، فست‌فودها غذاهای مفیدی نیستند و نه تنها مواد مورد نیاز بدن را تامین نمی‌کنند بلکه با وارد کردن مواد مضر سلامتی افراد را به خطر می‌اندازند. حالا اگر فرد در دوران کودکی به سر ببرد، تغذیه او اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند و رعایت این نکات هم واجب‌تر است. اما علاقه بچه‌ها باعث می‌شود ناگزیر به خواسته آنها تن دهید و هر از چند گاهی اجازه دهید آنها فست‌فود بخورند. ما در این نوشته چند پیشنهاد برای شما داریم که با کمک آنها مصرف فست‌فودهای مضر را با غذاهای سالم جایگزین کنید.

1. غذاهای زیبا به جای غذاهای معمولی
یکی از دلایل مهم گرایش کودکان به فست‌فود شکل و ظاهر این دسته از غذاهاست. کودکان ابتدا جذب شکل وسوسه‌کننده و اشتهابرانگیز فست‌فودها می‌شوند. پس برای اینکه بتوانید فرزندتان را از این غذاها دور نگه دارید بهترین کار این است که غذاهای سالم و خانگی را با تزیینات و ظاهری زیبا و اشتهابرانگیز مقابل کودک‌تان بگذارید. برای این کار می‌توانید از فضای مجازی کمک بگیرید. ایده‌های بسیاری برای افراد مختلف از ایده‌های بسیار آسان برای افراد مبتدی گرفته تا ایده‌های بسیار شگفت‌انگیز برای افراد حرفه‌ای وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید غذا خوردن را به کاری دلپذیر برای کودک‌تان تبدیل کنید. کارشناسان تغذیه نیز بر تاثیر این موضوع روی اشتهای کودکان تاکید کرده‌اند.

2. فست‌فودهای خانگی با رسپی جدید
یک راه بسیار خوب و آسان این است که شما فست‌فودها را در خانه تهیه کنید. البته صرف اینکه شما فست‌فود خانگی تهیه کنید به معنای سالم بودن آن نیست بلکه باید مواد مضر یا بی‌فایده را حذف و در عوض از مواد مغذی و مورد نیاز بدن استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید در خانه برای خودتان پیتزا درست کنید. این فست‌فود خوشمزه عاشقان زیادی دارد و می‌توان به راحتی یک پیتزای سالم و خانگی تهیه کرد. برای این کار باید سوسیس و کالباس را از پیتزا حذف کرده و در عوض از مرغ یا گوشت قرمز استفاده کنید. همچنین خوب است که از سبزیجات تازه و متنوع مانند هویج، نخود فرنگی، ذرت، جعفری و... نیز در پیتزا استفاده کنید تا هم طعم و ظاهر بهتری پیدا کند و هم نیاز بدن به سبزیجات را رفع کند. مقدار استفاده از پنیر پیتزا را نیز باید به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش دهید.

3. امروز غذا چی بپزم؟
غذاهای جدید همیشه برای کودکان جذاب بوده است. از تهیه غذاهای جدید غافل نباشید. به عنوان مثال می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که در روزهای تعطیل یا آخر هفته که بچه‌ها بیشتر بهانه خوردن فست‌فود را می‌گیرند غذاهای جدید تهیه کنید. به این شکل هم تنوع برنامه غذایی خانواده بالا می‌رود و هم برای تمام اعضای خانواده غذا خوردن به کاری مفرح تبدیل می‌شود تا در کنار هم تجربه‌های جدیدی داشته باشید. برای این کار می‌توانید از منوی غذایی ملل مختلف کمک بگیرید یا به سایت‌های آشپزی سری بزنید اما اگر این کارها برای‌تان دشوار است حتی می‌توانید ازمحصولات غذایی جدیدی که به بازار رسیده است، استفاده کنید.

4. راه نجات با لقمه‌های کوچک!
اگر کودک‌تان بهانه خوردن فست‌فود را می‌گیرد و شما وقت یا حوصله کافی برای تهیه غذای جدید یا فست‌فود سالم را ندارید، هنوز یک راه‌حل دارید؛فینگرفود. فینگرفود که ترجمه‌های مختلفی از آن شده است (لقمه کوچک، غذای انگشتی و...) به غذای لقمه‌ای و کوچکی گفته می‌شود که بیشتر به صورت تک نفره آماده می‌شود و به عنصر مهمی در پذیرایی مهمانی‌های عصرانه یا برنامه‌های مختلف تبدیل شده است. این غذاهای کوچک برای بچه‌ها جذاب هستند و به راحتی آماده می‌شوند. شما از هر غذایی که در خانه داشته باشید یا امکان تهیه آن را در زمان کوتاه داشته باشید می‌تواند فینگرفود تهیه کنید. کافی است چند مدل از این غذاها و شیوه تهیه آنها را بخوانید سپس می‌توانید با خلاقیت و متناسب با نیاز خود فینگرفودهای خاص خود را تهیه کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها