2109
هنگام ترکاندن جوش‌ها چه بلایی بر سر پوستمان می‌آوریم؟

هنگام ترکاندن جوش‌ها چه بلایی بر سر پوستمان می‌آوریم؟

1395/01/24 بازدید2621

نی نی سایت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به محض پیدا شدن جوش جدید در صورتتان آن را می‌ترکانید، باید به شما توصیه کنیم که هرچه سریع‌تر این عادت ناسالم خود را متوقف کنید زیرا با این کار به سلامتی پوست و همچنین به زیبایی‌تان آسیب می‌رسانید.
درست است که انواع جوش‌ها همچون جوش‌های قرمز، سرسیاه، سفیدرنگ و درون پوستی در مدتی کوتاه بر ظاهر شما تاثیر منفی می‌گذارند اما با ترکاندن آن‌ها وضع را بدتر می‌کنید.

 

فقط نوجوانان جوش می‌زنند؟

بر خلاف باور عموم که فکر می‌کنند بیشتر نوجوانان و جوانان به خصوص در سنین بلوغ جوش می‌زنند، بسیاری از بزرگسالان نیز جوش می‌زنند پس جوش زدن مشکلی است که بسیاری افراد با آن درگیر هستند و نیاز به پنهان کردن آن نیست.
جوش بر اثر تجمع چربی، تجمع غیرعادی سلول‌های مرده و تجمع باکتری‌ها در زیر پوست بوجود می‌آید.از طرف دیگر بر سطح پوست منافذ کوچک و بزرگی وجود دارد تا اجازه دهد که تعرق خارج شود، فولیکول‌های مو رشد کند و همچنین سبب خارج شدن چربی‌های موجود در زیر پوست شود.

 

چرا جوش می‌زنیم؟

هنگامی که برخی از منافذ پوست مسدود می‌شود، جوش ایجاد می‌شود و بنابر بر نحوه مسدود شدن منافذ پوستی، جوش‌ها انواع گوناگونی دارند.شاید در نگاه اول و به محض دیدن جوش بر صورت، ترکاندن آن اولین راه‌حلی باشد که برای کوچک جلوه دادن آن به ذهن می‌رسد اما حقیقت درست بر خلاف این موضوع است.
در واقع، زیر پوست چربی و باکتری وجود دارد و هنگامی که شما آن را فشار می‌دهید و یا ماده‌ای از آن خارج می‌کنید، خطر عفونت در زیر پوست خود را دو چندان می‌کنید.به مرور زمان بعد از ترکاندن جوش‌ها، لایه داخلی پوستتان فرو می‌ریزد و حساس می‌شود.
علاوه بر این، جوش‌ها پس از مدتی خود به خود از بین می‌روند اما شما با فشار دادن و تحریک کردن آن علاوه بر این که مدت مداوای آن را طولانی‌تر می‌کنید، ممکن است سبب شوید جای آن جوش تا مدت‌های بر روی صورتتان بماند و حتی در اطراف آن نقطه جوش‌های دیگری بوجود آید.

 

 



 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها