2109
خواص شگفت انگیز آووکادو

خواص شگفت انگیز آووکادو

1395/01/06 بازدید1101

نی نی سایت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: آووکادو سرشار از مواد مغذی همچون فیبر و پروتئین است. علاوه بر اینکه قند و نشاسته کمی دارد، باعث احساس سیری شده و از پرخوری جلوگیری می‌کند. وجود فیبر در این ماده غذایی از یبوست جلوگیری کرده و اسهال را برطرف می‌کند. آووکادو تقویت‌کننده معده و از بین‌برنده نفخ و گاز معده است.آووکادو و هسته‌اش چربی اشباع‌نشده و مورد نیاز بدن را تولید می‌کنند.
این نوع چربی برای سلامتی بدن مفید است و به جذب آنتی‌اکسیدان‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، چربی اشباع‌نشده آن برای کاهش کلسترول و کاهش وزن بسیار مناسسب است.
65 درصد از خواص آنتی‌اکسیدانی آووکادو از گوشت و هسته آن بوجود می‌آید. این خواص آنتی‌اکسیدانی باعث جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و کاهش کلسترول می‌شود.
این ماده غذایی باعث تقویت مغز و افزایش انر‍ژی بدن می‌شود.آووکادو برای تمام سلیقه‌ها مناسب است. چه گیاه‌خوار باشید چه گوشتخوار و چه خام‌خوار آووکادو با ذائقه شما هماهنگ است.آووکادو سرشار از پتاسیم، خانواده ویتامین B، فیبر، آنتی‌اکسیدان و فولات است که در مراحل ابتدایی بارداری و رشد جنین، رشد بافت و سلول‌ها تاثیرات بسیار مثبتی دارد.
از طرف دیگر این خواص آووکادو باعث افزایش قدرت باروری می‌شود. آووکادو سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند و از این طریق باعث کاهش رشد سلول‌های سرطانی شده و از بیماری‌های جدی جلوگیری می‌کند.
حتی می‌توانید از آووکادو به عنوان روغن یا چربی غذاییتان استفاده کنید و آن را وارد دستور غذاییتان کنید. این ماده با طعم خنثی و بافت خامه‌ای مانندی که دارد، می‌تواند به‌سادگی جانشین روغن یا کره در غذا یا سالاد شوند.
آووکادو برای پوست بسیار مفید است. این ماده باعث نرم و مرطوب شدن پوست شده و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. می‌توانید از این ماده برای پوستتان ماسکی طبیعی درست کنید. آووکادو به علت وجود آنتی‌اکسیدان‌ و ویتامین E برای مو نیز بسیار مفید است.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4951 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14728 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3822 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3616 بازدید