2109
با خیال تخت نوروز را به سفر بروید/ 5 روش برای آبیاری از گیاهان وقتی شما در خانه نیستید!

با خیال تخت نوروز را به سفر بروید/ 5 روش برای آبیاری از گیاهان وقتی شما در خانه نیستید!

1395/01/01 بازدید6353

نی‌نی سایت: یکی از دغدغه‌های افراد برای سفر رفتن در نوروز نگهداری از گل‌ها و گیاهان خانگی‌شان است. هر وقت که شما مشغول برنامه‌ریزی برای سفر می‌شوید در کنار تمام سختی‌ها و دغدغه‌هایتان باید فکری هم به حال این گیاهان بکنید که آرام و مظلوم گوشه خانه نشسته‌اند و اگر آنها را به حال خود بگذارید و بروید بی‌صدا خشک می‌شوند. بسیاری از افراد به خاطر همین محدودیت‌هاست که تمایلی به نگهداری گیاهان ندارند چون آزادی عمل آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نمی‌توانند با طیب خاطر خانه‌شان را به مقصد مورد نظر ترک کنند. اما در اینجا ما چند راه ساده را برای راحتی شما بابت سالم ماندن گیاهان ارائه می‌دهیم که با کمک آنها امسال نوروز را با طیب خاطر به سفر بروید.

1. برای نگهداری از گیاهان مهمترین مساله، آبیاری آنها در زمانی است که شما منزل نیستید. اگر به خانواده، همسایگان یا دوستانی که این کار را برای شما انجام دهند دسترسی ندارید نگران نباشید چون هنوز راه حل‌هایی برای این مشکل وجود دارد.

2. برای آبیاری گیاهان در مدت کوتاه می‌توانید از خاک‌های ژله‌ای استفاده کنید. این خاک که در واقع از یک نوع ماده پلاستیکی درست شده است، آب را در خودش ذخیره کرده و حجم آن چند برابر می‌شود. سپس در اثر مرور زمان این آب و رطوبت را به تدریج از دست می‌دهد. برای حفظ رطوبت خاک گلدان‌ها می‌توانید مقداری از این خاک که قیمت چندانی ندارد تهیه کنید و روی سطح خاک گلدان‌هایتان را با آن بپوشانید.

3. اما اگر قصد دارید مدت طولانی تری را (بیشتر از دو هفته) در سفر باشید باید از روش‌های دیگری استفاده کنید تا مطمئن شوید که گیاهان‌تان تا هنگام بازگشت شما خشک نخواهند شد. استفاده از یک ظرف پر آب که در ارتفاع بالاتری از گلدان قرار بگیرد یکی از این راه‌هاست. می‌توانید برای هر گلدان به صورت مجزا این کار را انجام دهید یا تمام گلدان‌های‌تان را در یک مکان تجمیع کنید. به این ترتیب که ظرف پر آب را کنار گلدان‌ها گذاشته و با یک پارچه نخی، یک تکه پنبه یا هر چیزی که بتواند نقش یک فیتله را بازی کند و آب را از داخل ظرف به گلدان بکشد را داخل ظرف گذاشته و انتهای آن را داخل خاک گلدان فرو کنید.

4. استفاده از یک بطری ساده برای آبیاری گلدان راه حل دیگری است که با روش آبیاری قطره‌ای جلوی خشک شدن گیاه شما را می‌گیرد. روش استفاده از آن این گونه است که درِ یک بطری پلاستیکی را سوراخ کرده و داخل بطری به حدی آب بریزید که کمی خالی بماند. بطری را به شکل مایل در خاک گلدان فرو کنید و در ته ظرف نیز سوراخ کوچکی ایجاد کنید. با خروج هوا از ته بطری، آب قطره قطره از سوراخ در بطری وارد گلدان می شود و خاک گلدان مرطوب می ماند.

5. روش بعدی با نگهداری از رطوبت و جلوگیری از دست رفتن رطوبت گیاهان به حفظ آنها کمک می‌کند. گیاهان را داخل یک کیسه نایلونی بپیچید و در جایی قرار دهید که در معرض نور مستقیم خورشید نباشند. چون این کیسه‌های نایلونی یک فضای بسته ایجاد می‌کنند و در صورت تابش مستقیم آفتاب گرمای زیادی داخل نایلون به وجود می‌آید که به گیاه شما آسیب می‌رساند. اگر هم گلدان شما بزرگ است و داخل کیسه نایلونی جا نمی‌شود می‌توانید فقط گلدان آن را داخل کیسه بپیچید و سر آن را دور ساقه گیاه به صورت سست ببندید. با این روش شما می‌توانید مدت طولانی در سفر باشید و نگران گیاهان خود نباشید.

 

ارسال نظر شما

login captcha
روش نایلون خ خوبه و من امتحان کردم... خ
روش دیگه ای هم هست، اینکه یه تشت رو تا نصف آب کنید و توی حمام یا یه جای کوچک و دربسته بذاریم، بعد گلدون ها رو تو تشت بچینید، البته باید کف گلدون ها سوراخ باشه، اینجوری گل خودش آب رو جذب میکنه،
همه چیز در مورد ماهی قرمز شب عید(چطور نگهداری از ماهی قرمز)http://www.jorvajor.net/smartblog/28_%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%8A-%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%B4%D8%A8-%D8%B9%D9%8A%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D9%83%D9%86%D9%8A%D9%85.html

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16255 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11530 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2642 بازدید