2109
10 خصوصیت طبیعی نوزاد که والدین را نگران می‌کند

10 خصوصیت طبیعی نوزاد که والدین را نگران می‌کند

1394/12/14 بازدید5152

نی نی سایت: این ویژگی‌ها اگرچه طبیعی‌اند ولی برای پدر و مادران تازه‌کار، عجیب و نگران‌کننده‌اند. بهتر است با این خصوصیات و دلیل رخ دادن آن‌ها آشنا شوید تا خیالتان راحت شود:
نوزاد شما مدام می‌پرد
فرزند شما 9 ماه در رحم مادر بود. در فضایی تنگ و تاریک حرکت می‌کرد حالا با به دنیا آمدن فضای کافی برای تکان خوردن دارد. او هنوز نمی‌داند حرکت اعضای بدنش را چگونه کنترل کند و برای همین یک حرکت کوچک باعث تکان شدیدی در او می‌شود و انگار که در خواب می‌پرد. 
فرزند شما همیشه گرسنه است
در هفته‌های اول تولد نوزاد شما هر دو ساعت یک‌بار به فرزندتان شیر می‌دهید . نیاز او به هر ساعت شیر خوردن کاملا طبیعی است. بچه‌هایی که شیر مادر می‌خورند زودتر گرسنه‌شان می‌شود زیرا شیر مادر راحت‌تر هضم و جذب بدن کودک می‌شود.
دست و پاهای نوزادتان همیشه سرد است
پیش از اینکه دمای خانه را بالا ببرید یا یک پتوی اضافه دور نوزادتان بپیچید بهتر است دست‌هایتان را روی سینه و شکم او بگذارید اگر گرم و صورتی رنگ بود مطمئن باشید فرزندتان سردش نیست. معمولا پس از تولد سیستم گردش خون نوزاد هنوز کامل نیست و در حال کامل شدن است . در این زمان خون‌رسانی به ارگان‌های حیاتی بیشتر از بقیه اعضای بدن صورت می‌گیرد . دست و پا‌ها آخرین نقاطی هستند که خون به آنها می‌رسد.

در پوشک نوزاد دختر خون مشاهده می‌کنید
گاهی اوقات هورمون‌های مادر هنوز در بدن نوزاد وجود دارد و برای همین اگر نوزادتان دختر باشد ممکن است در هفته‌های اول هنگام تعویض پوشک او خون مشاهده کنید. این خونریزی چند روزی بیشتر طول نمی‌کشد.
لب‌های نوزادتان تاول کوچک دارد 
بسیاری از نوزاد‌ها به‌خاطر مکیدن سینه مادر یا شیشه شیر ممکن است  لب‌هایشان تاول بزند. این تاول‌ها هیچ آسیبی به نوزادتان وارد نمی‌کند و دردناک نیست. به مرور زمان این تاول‌ها ناپدید می‌شوند.
مدفوع کودک شما اسهالی است
مدفوع نوزادانی که شیر مادر می‌خورند به رنگ زرد خردلی و مایع شکل است و مدفوع نوزادانی که شیرخشک می‌خورند  سفت‌تر و قهوه‌ای رنگ است. تا زمانی که فرزند شما به خوبی وزن می‌گیرد جای هیچ نگرانی نیست.
نوزاد مدام عطسه می‌کند
نوزادان زیاد عطسه می‌کنند. این عطسه به معنی آن نیست که سرما خورده‌اند یا بیمار شده‌اند .عطسه‌های نوزاد به او کمک می‌کند تا راه تنفسی‌اش را تمیز کند. عطسه باعث می‌شود مجاری تنفسی بسته نوزاد باز شود.
پوست نوزاد خشک و شکننده است
زمانی که نوزاد در رحم مادر است پوست او توسط یک لایه واکسی و سفید رنگ محافظت می‌شود. با تولد نوزاد این لایه از روی پوست او پاک می‌شود . با پاک شدن این لایه پوست حالت خشکی پیدا می کند. ممکن است پس ازتولد تمام پوست بدن فرزند شما خصوصا دست‌ها و پا‌ها حالت خشکی پیدا کند و بریزد. سعی نکنید که با دست‌هایتان این لایه پوست نازک را از روی بدن نوزاد بکشید زیرا ممکن است پوستی را از بدن نوزاد جدا کنید که هنوز کاملا از سطح بدنش جدا نشده و همین باعث زخم شدن بدن می‌شود. لازم نیست به بدن نوزاد نرم کننده بزنید . این پوست‌ها طی چند هفته می‌ریزد.
نوزاد شما عجیب و غریب نفس می‌کشد
مطمئنا شما هم شب‌ها روی صورت نوزادتان خم می‌شوید تا از نفس کشیدن او مطمئن شوید. شاید بعضی وقت ها از نوع نفس کشیدن او بترسید. اما تنفس‌های پشت سرهم و تند و بازدم‌های طولانی طبیعی است. این نوع نفس کشیدن بخشی از کامل شدن پرده دیافراگم است. 
گریه‌های نوزاد شما هیچ تفاوتی با هم ندارد
معمولا به مادرها گفته می‌شود صدای گریه نوزاد با توجه به نیاز‌هایی که دارد متفاوت است اما شما هر چقدر به این صدای گوش‌نواز توجه می‌کنید تفاوتی در آن نمی‌بینید. نگران نباشید با گذشت زمان شما هم در شناسایی این صدا مهارت پیدا می‌کنید. 

ارسال نظر شما

login captcha

عالی بود ممنون، نی نی منم خیلی عطسه میکنه و خیلی سکسکه میکنه. 

عالی بود ممنون ازتون
ممنون
ممنون از مطلب مفیدتون

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16082 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11435 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2375 بازدید