2709
انواع روش ختنه نوزاد کدام است؟

انواع روش ختنه نوزاد کدام است؟

1394/12/04 بازدید48741

پسرتان تازه متولد شده و زمان آن فرا رسیده تا او را ختنه کنید؟ آیا نگران این هستید که کدام روش را برای ختنه کردن نوزاد انتخاب کنید تا نوزادتان درد کمتری بکشد؟ اگر به دنبال جواب این پرسش‌ها هستید، گفتگوی ما با دکتر علی‌اصغر متقی، متخصص کودکان و نوزادان را درباره انواع روش‌های ختنه بخوانید. 
 

روش سنتی ختنه کردن نوزاد

همان‌طور که می‌دانید ختنه به بریدن پوست اطراف سوراخ مجرای آلت تناسلی و دور کلاهک آن گفته می‌شود. در روش جراحی با قیچی پوست دورتادور قسمت کلاهک آلت تناسلی بریده و بخیه می‌شود. پس از بریدن پوست این ناحیه، خونریزی شروع می‌شود و تا با دستگاه آن را نسوزانند و یا این قسمت را بخیه نکنند خون آن بند نمی‌آید. این روش به روش سنتی معروف است و بیشترین اشکالی که به آن وارد است، خونریزی و بخیه آلت تناسلی است و مدتی طول می‌کشد تا زخم آن خوب شود.

انجام ختنه در نوزاد

 روش حلقه ای ختنه کردن نوزاد

در روش حلقه، حلقه‌ای تنگ به دور آلت تناسلی نوزاد می‌اندازند و دور آن را خوب با نخ می‌بندند تا خون به قسمت بالایی نرسد تا آن قسمت خود به خود خشک شود و بیفتد. اشکال این روش این است که گاهی ممکن است نخ دور حلقه خوب بسته نشده باشد یا پوست کلاهک این قسمت به خوبی جدا نشود. همچنین ممکن است آلت تناسلی دچار عفونت و التهاب شود.

روش مدرن ختنه کردن نوزاد

به تازگی دستگاه جدیدی برای ختنه کردن نوزادان وارد کشور شده که تا قبل از این مورد استفاده نبوده است و می‌توان گفت مدرن‌ترین روش برای ختنه است. اسم این دستگاه کلیپس نقره‌ای است! در ختنه کردن با این دستگاه، پوست دور کلاهک آلت تناسلی با دستگاه برداشته شده و بدون اینکه نیاز به حلقه‌ یا بخیه‌ای برای ختنه باشد، پانسمان کوچکی انجام می‌شود. از مزیت‌های این دستگاه برش بدون خونریزی و بدون بخیه پوست مجرای آلت تناسلی است.

ختنه نوزاد

ختنه کردن نوزاد با لیزر

ختنه کردن با دستگاه لیزر نیز یکی از روش‌هایی است که نسبت به روش‌های گفته شده کمتر انجام می‌شود. در این روش، بافت زیر پوست مجرای آلت تناسلی را با لیزر می‌سوزانند. 
 

عوارض ختنه کردن نوزاد

معمولا عمل ختنه عارضه‌ای به دنبال ندارد. اولین عارضه پس از باز شدن رگ‌های خونی در ختنه کردن، خونریزی زیاد و احتمال ایجاد عفونت است. اما ابتلا به عفونت یا خونریزی شدید در مواردی انگشت‌شمار دیده شده است و عمل ختنه معولا عوارضی ندارد.
پدر و مادران باید بدانند که نمی‌توان به طور مشخص یکی از این روش‌ها را بهتر از بقیه دانست چون هر متخصصی در یک کدام از این روش‌ها مهارت دارد و بسیار خوب آن روش را انجام می‌دهد. بنابر‌این توصیه می‌شود تصمیم به استفاده از یکی از این روش‌ها بر عهده پدر و مادر باشد.

ارسال نظر شما

login captcha

من موقع ختنه پسرم با چند تا دکتر اطفال مشورت کردم همشون معتقد بودن ختنه با حلقه از بقیه روشها کم خطر تر و کم دردسر تر هست

ختنه با لیزر خوب نیست یکی از اقواممون که آلمانه گفت اشعه لیزر بعدها ممکنه باعث ناباروری در مرد بشه حتی گفت  لیزر موی زائد تناسلی در آلمان دیگه انجام نمیشه چون احتمال ناباروری و سرطان های اون قسمت بالا میره 

من پسرم خودم و خواهرشوهرمو بردم پیش دکتر با حلقه انجام شد. خیلی تمیز و عالی و بی دردسر

اینقدر نترسیدددددد تو رو خداااااااااااا ....... هیچی نیست بقراااان

من ميخوام پسرم را ختنه ليزري انجام بدم ميخواستم بدونم چطوره خوبه يا عوارض داره ؟اطلاعات كلي ميخوام از عوارض و فوايدش 

@mehdikh

نه من از یکی از اقواممون که آلمانه پرسیدم گفت ختنه با لیزر خیلی بده و بعدها به باروری مرد آسیب میزنه و حتی خانم ها نباید قسمت تناسلیشونو لیزر موی زائد کنن چون مستعد سرطان های اون قسمت و ناباروری میشن.

با سلام چطور ميتونم با جناب دكتر متقي تماس داشته باشم يا آدرس مطب ايشون كجاست ممنون ميشم راهنمايي كنيد .

برای پسرم انجام دادم و از دکتر متقی بسیار سپاسگزارم و واقعا پسرم هیچگونه اذییت نشد
@سین_دخت_مهربون

آدرس دكتر متقي لطف ميكنيد بفرستين 

من برای پسرم از حلقه توی 3 ماهگی استفاده کردم. حدود دو هفته طول کشید تا حلقه جدا بشه و تو این مدت خیلی اذیت شد. البته نافش هم حدود 12 روز طول کشید تا افتاد.
@ترانه#208

دکترش کی بوده؟؟ دکتری که من بردم 4 روزه افتاد ... 12 روز زیاده ..

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8048 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5771 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15050 بازدید