2709
خانه را چگونه برق انداخت؟

خانه را چگونه برق انداخت؟

1394/12/02 بازدید712

نی نی سایت:خانه تکانی از رسوم بسیار قدیمی آماده شدن برای عید نوروز است و هرچند که آپارتمانهی کوچک و بدون پستو و انباری و زیرزمین امروزی تقریبا در تمام مدت سال نسبتا تمیز هستند، اما تمیزترین خانه ها هم مدتی مانده به نوروز، برای شگونش هم که شده از بالا تا پایین روفته و شسته و برق انداخته میشوند.اما این روزها که کمتر کسی به صورت تمام وقت در خانه است و کار نظافت باید تدریجی انجام شود، هیچ چیز بهتر از یک روش خوب و برنامه ریزی شده به کمک ما نمی آید.از گردگیری و شستشوی وسایل خانه گرفته تا خرید لوازم جدید و نو نوار کردن خانه. سختی غبار روبی خانه بزرگ و کوچک یک طرف و شادی و امید بر آمدن سال نو با خبرها و اتفاقات شیرینش از یک طرف دیگر عذاب شستشوی چند روزه را بر طرف می کند! خانه تکانی درواقع مراسمی است که گاهی روزها و ساعت‌ها وقت و انرژی را از اعضای خانواده می‌گیرد اما در عین حال کاری دوست داشتنی است آن هم با تمام مشقت ها و زحماتی که به دنبال دارد.
 

از همین حالا برنامه ریزی کنید

زمستان که به نیمه می‌رسد دغدغه‌ ذهنی و حواس مردم به خانه تکانی معطوف می‌شود. البته یک ماه فرصت باقی مانده برای همت به تمیز کردن خانه پس اگر برنامه داری تا در عرض کمتر از یک هفته به قول خودتان تمام خانه را تمیز کنید در این یک ماه باقی مانده هر روز مقداری از کارهایتان را انجام دهید تا حداقل با رسیدن سال نو تاب و توان حرکت را داشته باشید!

از همین حالا یک دفتر بردارید و هر کاری که قرار است امروز انجام دهید را روی آن پیاده کنید.
همین کار را برای روزهای دیگر هم انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک هفته با این برنامه جلو بروید چه تغییری نسبت به سال‌های قبل برای ذهن آشفته و روحیه‌تان به وجود می‌آید.البته ناگفته نماند این خانه تکانی عید را فقط به محل زندگیتان معطوف نکنید. خوب می‌دانید پس از اتمام کارهایتان و دیدن یک خانه تمیز و مرتب که با تغییرات کوچک و بزرگی هم همراه نشده است چقدر در روحیه‌تان تاثیر گذار خواهد بود.

خانه تکانی دل‌ها فراموش نشود

حالا بیایید و یه زمانی را هم به خانه تکانی دلهایتان اختصاص دهید. به هر حال طی یک سال زندگی با آدم‌های متفاوتی سر و کارداشته‌اید، خیلی ازآن‌ها به زندگی‌تان شادی بخشیده‌اند و خیلی از آنها آنچنان باعث ناراحتی‌تان شده‌اند که هنوزم که هنوزه وقتی یادتان می‌آید ناراحت می‌شوید.امسال وقت آن شده است که با یک حرکت منحصر به فرد دلهایتان را از پایه و اساس خانه تکانی کنید.  دیدگاهتان را نسبت به انسانهای اطرافیان تغییر دهید،‌رفتارهای نامطلوب و زننده‌تان را اصلاح کنید و بهتر از همه بعضی و ناراحتی و کینه‌هایتان را به راحتی دور بریزید. امسال خانه‌ی دلتان را گرم و تر و صیقلی تر از هر سال کنید چرا که برای رسیدن سال نو هیچ جایی برای خانه تکانی مناسب‌تر و واجب‌تر از دل نیست. یادمان باشد خانه‌ای زیبا و دوست داشتنی که صاحب خانه‌اش دل پاک و مهربان و بدون بغض و کینه داشته باشد حتما یادش می‌ماند قبل از اینکه به استقبال بهار برود اول دلش را خانه‌تکانی کند.

کار گروهی

این عید تنها عید شما نیست و تنها دوستان و خانواده شما به منزلتان نمی آیند، پس نباید تمام نظافت آن را به تنهایی بر عهده بگیرید. در هر هفته زمان خاصی را برای نظافت اختصاص داده و کارها را با فرزندان و همسر خود تقسیم کنید.این کار نه تنها باری از دوش شما بر می دارد، بلکه عادات خوبی به فرزندان شما می آموزد. از بچه ها بخواهید که تخت های خود را مرتب کرده، اسباب بازی ها و لوازم دیگر خود را جمع کرده و پس از گردگیری قفسه ها، سر جای خود بگذارند. این کار نه تنها باری از دوش شما بر می دارد، بلکه عادات خوبی به فرزندان شما می آموزد.

کارها را ساده کنید

گاهی تمیز کردن دور و اطراف یک شیءاضافه راحت تر از دور انداختن آن به نظر میرسد، اما این روش در دراز مدت کارساز نخواهد بود. با کمی نظم و ترتیب، خرده ریزها را کاهش دهید. خود را از شر هر لباسی که دیگر اندازه تان نیست یا بیش از دوسال است آنرا نپوشیده اید راحت کنید. هر قطعه پوشاک یا شیء ناقص مانند لنگه جوراب، لنگه گوشواره بدلی، ظروف شکسته ای که دوباره چسبانده شده و... را دور بیاندازید. تهیه لوازمی مانند جا کلیدی، جا کفشی و در کل وسایلی که موجب مرتب شدن خرده ریزها میشوند را در دستور کار خود قرار دهید.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14652 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4342 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3797 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

2 روز پیش
|
3194 بازدید