2109
چه زمانی باید کودک را ختنه کرد؟

چه زمانی باید کودک را ختنه کرد؟

1398/11/27 بازدید51379

آیا نوزاد پسرتان تازه به دنیا آمده و می‌خواهید بدانید چه زمانی برای ختنه کردن مناسب است؟ پسرتان مدام گریه می‌کند و در دفع ادراد مشکل دارد؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها و از بین بردن نگرانی مادران از انجام ختنه روی نوزادشان، از دکتر علی‌اصغر متقی، متخصص کودکان و نوزادان درباره این موضوع پرسیدیم. 

ختنه در پسران

پسران بهتر است بلافاصله بعد از تولد ختنه شوند و یا در زمان نوزادی این عمل را بگذرانند. چون در این دوره زمانی، هم فهم و درک نوزاد نسبت به ترس و درد این کار کم است و هم او سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند.
نوزادانی که در زمان تولدشان دچار بیماری‌های مختلف و یا زردی هستند بهتر است پس از درمان بیماری و گذراندن دوران نقاهت ختنه شوند.

ختنه کردن نوزاد

زمان ختنه پسران 

مادران می‌توانند زمانی برای ختنه کردن فرزندشان اقدام کنند که تغذیه او رو‌به‌راه شده و آنها بر کار‌ها و رفتار‌فرزندشان مسلط شده باشند. اما بهترین زمان برای ختنه نوزادان پسر، یک ماهه اول پس از تولدشان است. نوزادان بزرگ‌تر برای انجام این کار، دردسر بیشتری دارند چون دلشان می‌خواهد چهار دست و پا راه بروند و یا روی شکم بخوابند. به همین دلیل این بچه‌ها پس از ختنه کردن، ممکن است بیشتر از روز‌های پس از تولد بی‌قراری کنند.

احتمال عفونت ادراری با ختنه دیرهنگام

باید بدانید پسرانی که در سنین بالاتر ختنه می‌شوند و یا خیلی دیر برای انجام این کار اقدام می‌کنند، بیشتر از سایر پسران دچار عفونت ادراری می‌شوند و درصد ابتلا به این بیماری در آنها بیشتر است. در جوامعی که پسران و مردان ختنه نمی‌کنند نیز بیماری‌های تماسی و مقاربتی بسیار زیاد مشاهده می‌شود.
مادران نباید نگران درد ختنه نوزادشان باشند چون عمل ختنه کردن با حسی موضعی انجام می‌شود و بیشتر از نیم ساعت طول نمی‌کشد. اگر نوزادان پس از خته کردن درد شدیدی داشته باشند و بیش از حد گریه کنند، برایش مسکن استامینوفن تجویز می‌کنیم.

ختنه نوزاد

عوارض بعد از عمل ختنه

شایع‌ترین عارضه‌ای که ممکن است پس از هر انجام این عمل اتفاق بیفتد، خونریزی است. خونریزی پس از ختنه ممکن است در اثر تقلای زیاد نوزاد و کندن پانسمان رخ بدهد و یا مشکلات انعقادی داشته باشد. در موارد بسیار نیز ممکن است نوزاد با نوعی ناهنجاری در آلت تناسلی متولد شود. مانند زمانی که نوک مجرای آلت تناسلی، به جای این که در سر آن قرار گیرد، در پایین آلت قرار گرفته باشد. در این موقعیت، شاید نوزاد نیاز به عمل جراحی ترمیم داشته باشند. سپس بعد از عمل جراحی ترمیمی و بهبود یافتن اندام تناسلی او می‌توان عمل ختنه را بر روی او انجام داد. خوب است بدانید که ختنه کردن جزو رایج‌ترین اعمال جراحی در جهان اسلام است.

ارسال نظر شما

login captcha

من پسرمو دوماهه ختنه كردم خيلی راضی بودم روششون كليپس نقره ايه . روش حلقه يكی از دوستام پسرشو ختنه كرده پوست اضافی آورده دكترا گفتند بايد جراحی بشه☹️

مامان گل که درباره بهترین روش ختنه سوال کردی تقریبا تمام پزشکای اطفال که من تحقیق کردم گفتن که روش حلقه بهتره مهم اینه که از سن طلاییش که یک تا سه ماهگی هست نگذره ما بردیمش کلینیک ختنه تهران پیش دکتر امیر بهتاش امیری که اونجا تو کلینیک ختنه مشاورشون رایگانه و فعلا تنها مرکز تخصصی ختنه در تهران هست ضمن اینکه با حلقه هم صاف تر در میاد هم هر چی سن بچه کمتر باشه کمتر درد میکشه

احسنت
مگه میشه در بزرگسالی!!! طبق دستور اسلام پسر قبل هفت سالگی باید ختنه بشه.
من پسرمو تو نوازدی ختنه کردم ده روزش بودمتاسفانه دچار چسبندگی شد و دوباره عملش کردیم بچه بیچاره ام کلی اذیت شد
پس واکسنهاشون رو هم نباید بزنی!! عزیزم ختنه برای سلامتیشونه و یک اقدام بهداشتی برای پیشگیری از بیماریه. هیچکس تا حالا از ختنه ش پشیمون نشده!!!! اگه پسرت رو ختنه نکنی و بزرگ بشه و.بپرسه چرا منو ختنه نکردین چی؟؟
.....‌تصمیم برای بدن پسرم!!!!! برای آوردنش به این دنیا .. برای نوع شیری که بهش دادی... برای تغذیه کمکی... برای بازی... برای خوابش و.... بقیه موارد رو هم گفتی من تصمیم نمیگیرم تا بزرگ بشه...بعضی حرفها فقط مد میشنتصمیم برای بدن پسرم!!!!! برای آوردنش به این دنیا .. برای نوع شیری که بهش دادی... برای تغذیه کمکی... برای بازی... برای خوابش و.... بقیه موارد رو هم گفتی من تصمیم نمیگیرم تا بزرگ بشه...بعضی حرفها فقط مد میشن اما ما چقدر آگاهانه به کارشون میبریم نمیدونم... دقت کردین اما ما چقدر آگاهانه به کارشون میبریم نمیدونم... دقت کردین
من پسرم رو 9روزگی ختنه کردم به سه چهار روز نکشید خوب شد. luck8 جان ختنه علاوه بر جنبه اسلامی اش از نظر علم هم ثابت شده هس احتمال عفونهای مثانه و یا مجراری ادراری در بچه هایی که ختنه نشدن خیلی بالا است من تو فامیلمون یه پسر بچه پنج ساله عفونت شدید گرف بیچاره حسابی اذیت شد با جراحی عفونت رو ازش خارج کردن دکترا گفته بودن اگر ختنه بود هیچ وقت این مشکل براش پیش نمیومد.
منم پسرمو یک هفته بعد از به دنیا اومدن ختنه کردیم و خیلی خیلی راضییم چون کوچیک بود و زیاد اذیت نکرد
پسرمنو ٣٦ ساعت بعد از تولد ختنه کردن و حلقه ش همراه با نافش تو ١٢ روزگى افتاد و راحت شد ...موقع ختنه ام خیلی راحت و آروم بود از بس کوچیک بود اصلا نفهمید

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16201 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11495 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2544 بازدید