2109
دردِ دل‌های مامان/ دردسرهای انتخاب اسم برای پسرم

دردِ دل‌های مامان/ دردسرهای انتخاب اسم برای پسرم

1394/11/11 بازدید4814

نی‌نی‌سایت: سامِ کوچولوی من الان چهار ماه و نیمه است. وقتی داشتم صدایش می‌کردم که عکس العملش را نسبت به اسمش چک کنم یاد پروسه طاقت فرسای انتخاب اسم افتادم...وای هنوز م وقتی یادم می افتد دچار سر گیجه می‌شوم .در طول 7 سال زندگی مشترکم و حتی قبل از آن ،هر وقت به این فکر می‌کردم که اگر روزی بخواهم مادر شوم اسم دختر یا پسرم را چی می‌گذارم ،کاملا مطمئن بودم و اسم‌ها در ذهنم شکل گرفته بود. الان که با خودم فکر می‌کنم، می‌بینم تعیین آن اسم‌ها بخصوص اسم پسری که روی انتخابش پافشاری داشتم ،تحت تاثیر علاقه مادرم بود که سال‌ها پیش به من گفته بود اگر پسری داشت اسمش را کسرا می‌گذاشت.

 وقتی جواب سونوگرافی مشخص کرد که جنین من پسر است با خودم فکر کردم کسرا کوچولوی ما هم دارد به دنیا می‌آید و خلاصه ماجرا از اینجا شروع شد. همسرم اوایل می‌گفت :حالا وقت زیاد داریم و فعلا تصمیم گیری نکنیم. من هم که می‌گفتم بچه را خودم به دنیا می‌آورم، پس اسمش را هم خودم انتخاب می‌کنم. گاهی هم عصبانی می‌شدم و بحث بالا می‌گرفت و او هم به نرمی می گفت:« وقت زیاده» نگو این بنده خدا از اسم انتخابی من زیاد خوشش نمی‌آید ولی نمی‌خواهد مخالفت کند و قصد دارد طی ماه‌های باقیمانده مرا راضی کند که تغییر عقیده بدهم و موفق هم شد.

اواخر بارداری کار به جستجوی سایت و کتاب تعیین اسم ایرانی کشید و هیچ کدام جالب نبودند.همه فامیل می پرسیدند زایمان نزدیک است ،آقا کوچولو را چی صدا کنیم؟ ما هم می‌گفتیم حالا وقت زیاده... در ماه نهم یک روز آقای همسر خوشحال آمد و گفت:« سام به نظرت چطوره؟یک اسم ایرانی و اصیل و مردونه... سام یعنی آتش و از نام‌های شاهنامه‌س.» البته من زیاد استقبال نکردم و امیدوار بودم پدر و مادرم مخالفت کنند که دیدم هر دونفر خیلی هم خوششان آمد و مرا هم به فکر انداختند. تازه رضایت داده بودم که یکهو گیر داد این اسم کوچک و ناقص به نظر می‌آید و "امیر سام" بهتر است. دیگر بماند که من مخالف اسم‌های دو قسمتی بودم و او هم می‌گفت سامی صدایش می‌کنیم. خلاصه پسرمان به دنیا آمد و تا روز بیستم هم شناسنامه نداشت چون همسرم مردد بود با انتخاب این اسم دل من می‌شکند.
تا اینکه یک روز از ثبت احوال زنگ زد و گفت:« الان هر اسمی رو که بگی توی شناسنامه نوشته میشه، هر چی تو بخوای!» از این کارش خیلی خوشم آمد و البته ته دلم هم از این اسم راضی بودم، بنابراین گفتم:«همون امیر سام» و گوشی قطع شد. وقتی با شناسنامه و شیرینی آمد خانه همه خوشحال بودیم.
نمی‌دانم بقیه مادرها این مرحله را چطور طی کرده‌اند، ولی برای من که پروسه جالب و در عین حال کمی دلهره آور و سختی بود. به نظرم مسئولیت انتخاب اسمی که فرزندانمان بعدها از معنی‌اش سرشکسته نشوند و از شنیدنش لذت ببرند به عهده ما پدر و مادرهاست.

 

مامانِ سامی

 

ارسال نظر شما

login captcha
من اسم پسرم رو کوروش انتخاب کردم..هم من هم باباش عاشق اسم کوروش بودیم...روزی که میخواست بره واسه شناسنامه همسرم, مامانم زنگ زدکه بابات گفته یا متین یا نوید بزارین....منم به شوهرم التماس کردم تورو خدا بیا به حرفشون گوش بدیم ازترس رفتارای بعد مامانم..... ولی الان بعد دوازده سال که ازونروزا میگذره پشیمونم که اسم پسرمو نوید گذاشتم.... به نظرم نباید اجازه دخالت میدادم..... حالا یه عمر حسرت اسم کوروش واسه همسرم به دلش موند....
منم هر اسمی براب پسرم انتخاب میکردم همسرم از اون اسم زیاد خوشش نمیومد و برای هر اسمی یه ایرادی می ذاشت تا اینکه خر دو با اسم فراز به توافق رسیدیم...به نظرم اسم پسر کوچولومون خیلی زیباست
سالهاست به اسامی و معنیاشون بسیار علاقمند هستم و تقریبا اکثر فامیل برای نامگذاری بچه هاشون باهام مشورت میکنن قبل از اینکه بفهم باردارم به یکی از اسامی پسر کوردی علاقمند شدم و...بعد از تعیین جنسیت نی نی با خودم گفتم حتما حکمتی داشته که یه مدته این اسم همش تو ذهن منه و حالاهم جنسیت نی نی پسره(حتما اسمش رو با خودش آورده) همسرجان هم گفتن هر اسمی تو انتخاب کنی قبول دارم منم اسمش رو همونی گذاشتم که با خودش اورده بود!!!!!
کسرا خیلی قشنگ تر بود
من و همسری قبل از بارداری اس، دخترمون رو انتخاب کرده بودیم، من دوستی داشتم که دو تا خواهر بودن آیدا و آیسا، یه روز تو خونه مامان با خواهر و مامانم نشسته بودیم که یادمون رو کردم، مامانم گفت آیسا چه اسم قشنگ و از همون موقع این اسم تو ذهنم نقش بست، برای همسری هم که گفتم خیلی خوشش اومد و قرار شد اسم دخترمون دو بزاریم آیسا، این ماجرا برای یک سال قبل از بارداری بود، در واقع ما پروسه خاصی رو طی نکردیم، تا زمان تولدش هم اسمش رو برای هیچ کس نگفتیم. ولی اگه نی نی مون پسر میشد مطمینا برای اسمش خیلی دردسر داشتیم. من از دو اسم کسرا و اولیا خیلی خوشم میاد که همسری اصلا نمیپسنده
الحق که سخته انتخاب اسم و نگرانی که تو جامعه و دوست و آشناچطور با اسمش برخورد میکنن ، خوش آهنگ بودن ، معنی و تلفظ و همه و همه باید کنار هم باشه.
همون سام تنها بهتر بود
خاله اش یه لیست داد اول بارداری...8_9تا اسم دختر و پسر...گفت یا از اینا میذارین یا من باهاش کاری ندارم...تولیستش اسمای خاص و قشنگی گذاشته بود که انتخابمون رو خیلی راحت کرد...وقتی مشخص شد جوجه پسره اسمی که بیشتر از همه رای داشتو انتخاب کرذیم و از هفته18به اسم صداش میزدیم...روز دوم تولدش باباش رفت با شناسنامه برگشت...خیلی عالی بود بخش انتخاب اسمش
مخصوصا اسم پسر خیلی سخته.من دوست دارم اسم پسر مردونه باشه.بزرگ که شد خیلی اسم سوسول نداشته باشه باشه.بعد از مدت ها فکر کردن منم تصمیم گرفتم اسم پسرم رو علی بذارم.
سلام

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6788 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15183 بازدید