2109
چرا همسرم از من تعریف نمی‌کند؟/می‌ترسم دوستم نداشته باشد

چرا همسرم از من تعریف نمی‌کند؟/می‌ترسم دوستم نداشته باشد

1394/11/05 بازدید6905

نی‌نی سایت: این موضوع که اخیرا دغدغه تعدادی از کاربران نی‌نی سایت بوده، برای خیلی از خانم‌ها ملموس و آشناست. انگار که بعضی از آقایان در تعریف و تمجید، حسابی خسیس‌اند! خانم‌ها هم این رفتار را نشانه بی‌توجهی و بی‌علاقگی همسرشان می‌دانند. اما آیا این برداشت درست است؟

نی نی سایت از محمد رضابیگی، روانشناس بالینی خواست تا درباره این اخلاق آقایان به خانم ها توضیح بدهد. از نظر این روانشناس اگر آقایی قبلا عادت داشته از زیبایی و محاسن اخلاقی همسرش تعریف و تمجید کند و ناگهان از این کار دست کشیده، شاید بتوان نتیجه گرفت که علاقه و توجهش نسبت به همسرش کم شده اما وقتی به طور عمومی شاهد چنین رفتاری هستیم وشوهری از ابتدا عادت به تعریف کردن نداشته، قضیه کاملا فرق می‌کند. آن وقت این رنجش خانم می تواند ناشی از عدم آگاهی از تفاوت‌های زن و مرد باشد.

به گفته این روانشناس، به طور کلی مردان ترجیح می‌دهند در عمل علاقه خود را نشان دهند و تلاش‌های‌شان برای زندگی را به حساب علاقه نسبت به همسر و خانواده می‌گذارند. اما از آن طرف زنان نیاز به یادآوری‌های کلامی عاشقانه دارند و میزان سنجش آن‌ها از علاقه همسرشان در ابراز کلامی روزانه او است. قضیه زمانی بدتر می‌شود که مرتبا مرد به خاطر این رفتار، از طرف همسرش سرزنش شود چراکه خصوصیت دیگر مردان این است که علاقه‌ای به شنیدن تذکر و انتقاد از همسرشان ندارند و واکنش منفی نشان می‌دهند.
اما گاهی خانم ها شکایت دارند که همین مردها در دوران نامزدی ابراز علاقه کلامی و تعریف و تمجید را خوب بلد بوده اند و بعد از ازدواج از این کار دست کشیده اند. رضابیگی درباره این تناقض می گوید: « ذهن حسابگر و منطقی مرد در دوران نامزدی و اوایل آشنایی، دلیلی برای این تعریف و تمجیدها دارد که همان به دست آوردن زنی است که دوستش دارد اما برای تکرار آن رفتارها آن هم زمانی که به هدف رسیده دلیلی نمی‌بیند.»
محمد رضابیگی، روانشناس بالینی، با بیان اینکه مردان ایرانی اکثرا در خانواده‌هایی بزرگ شده‌اند که کمتر ابراز علاقه مستقیم پدر به مادرشان را دیده‌اند، اضافه می کند: «مواردی که گفته شد بخش کوچکی از تفاوت‌های زن و مرد است که هر دو باید از آن آگاه باشند و بدون اینکه آن را به ضعف شخصی نسبت دهند در جهت اصلاح رفتارها و ایجاد رابطه مطلوب بکوشند تا فرزندان و همسران آینده ابراز علاقه به همسر، بوسیدن و نوازش او را نیاز هر روزه بدانند.»

 

ارسال نظر شما

login captcha
مرسی مرسی مرسی بازم خوب بود
خیلی عالی مرسی واقعا دغدغه بود
عالی بود
ممنون.عالی بووووود
ممنون😊
ممنون ، برام جالب بود که به دغدغه خانوم هاى اینجا توجه دارید واقعا این حصلت آقایون باعث رنجش خانوم هل میشه
متاسفانه اکثر اقایون ابراز علاقه رو به زبون نمیارن فکر میکنن میتونن با عمل نشون بدن
ممنون بابت مطلب خوبتون و اینکه حواستون ب دغدغه های خانمای نی نی سایتی هست.. عالی بود

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16068 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11431 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2365 بازدید