2109
چطور از چشم ها بعد از عمل لیزیک محافظت کنیم؟

چطور از چشم ها بعد از عمل لیزیک محافظت کنیم؟

1394/11/03 بازدید1397

نی نی سایت:لیزیک یکی از از روش های جراحی مختلف برای تغییر شکل قرنیه است. حدود 96 درصد بیماران به چشم انداز مورد نظر خود بعد از عمل جراحی می رسند. لیزیک با درد بسیار کمی همراه است و با استفاده از یک قطره بی حس کننده این عمل انجام می شود. تقریبا بلافاصله یا روز بعد از جراحی دید اصلاح شده است ضمن این که هیچ باند یا بخیه ای بعد از لیزیک برای فرد نیاز نیست.کاهش چشمگیر استفاده از لنزهای تماسی و یا استفاده از عینک در افرادی که تحت عمل لیزیک قرار گرفته اند، گزارش شده است.فرد جراحی شده پس از عمل لیزیک باید انتظار این رخدادها را داشته باشید:

_بعد از جراحی چشم عمل‌شده ممکن است سوزش یا خارش داشته باشد،‌ یا احساس کنید جسمی خارجی درون آن قرار دارد. اما این علائم به زودی فروکش می کند.

_ممکن است تا زمان ویزیت پزشک که معمولا 24 تا 48 ساعت بعد از جراحی است، لازم باشد یک چشم ‌بند محافظتی روی چشم‌ بگذارید. اگر پس از عمل درد شدید دارید، منتظر ویزیت پیگیری نمانید، و فورا با پزشک تماس بگیرید. به طور معمول ویزیت پزشک بهتر است در شش ماه اول بعد از جراحی به طور منظم تکرار شود.

-تا زمانی که بینایی‌‌ واضح نشده است،‌ از رانندگی خودداری کنید.

_از وان یا استخر، شنا کردن،‌ ورزش کردن،‌ استفاده از مواد آرایشی یا لوسیون ‌ها در اطراف چشم‌ دو تا چهار هفته پس از عمل خودداری کنید.

_پزشک شما برای جلوگیری از خشکی چشم، عفونت و التهاب قطره های چشمی را تجویز می کند که باید مرتب از آنها استفاده کنید. این قطره ها ممکن است سوختگی خفیف زودگذر داشته باشد.

_بهبودی بعد از عمل جراحی لیزیک معمولا به سرعت رخ می دهد و تاری و مبهم بودن دید معمولا برای روز اول است اما بسیاری از بیماران متوجه بهبود دید خود در عرض چند روز بعد از عمل شده اند.

 

منبع:آوای سلامت

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16325 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2740 بازدید