2109
 همسرم با زنان دیگر چت می‌کند!2

همسرم با زنان دیگر چت می‌کند!2

1394/10/28 بازدید21074

نی‌نی سایت: شاید شما هم نمونه‌های مشابهی را شنیده یا دیده باشید؛ شوهری که با نامزد سابقش در شبکه‌های اجتماعی ارتباط دارد یا مردی که با زنان دیگر ارتباط‌های مجازی از طریق شبکه‌های تلفنی و در حد چت خصوصی دارد. برخی از مردان نام این رابطه‌ها را که البته به دور از چشم همسرشان شکل می‌دهند، دوستی‌های اجتماعی می‌گذارند و اصلا به آن‌ها به دیده خیانت به همسرشان نگاه نمی‌کنند. زنان نیز بعد از کشف رابطه‌های همسران‌شان در مقابل این رفتار آن‌ها درمانده می‌شوند و نمی‌دانند که چه نامی برای آن بگذارند، چون از نظر آن‌ها هنوز خیانت با تمام ابعاد و فجایعش اتفاق نیفتاده و زندگی آن‌ها روال سابق را دارد. پیش از این در مورد خیانت‌های مجازی همسران صحبت کرده بودیم که با همین عنوان در شماره یک به مبحث پیشگیری از آن شرایط اختصاص داشت. در این مطلب قصد داریم به بحث مواجهه با این شرایط پس از برملا شدن و آگاهی نسبت به آن بپردازیم.

دکتر محمد رضابیگی، روانشناس بالینی، در ادامه مبحث خیانت‌های زناشویی و مرحله مواجه با این اتفاق اظهار کرد: امیدوارم هیچ گاه زوجی مجبور به تحمل این شرایط نباشند اما اگر این شرایط برای شما به وجود آمد باید با آگاهی و صبوری با آن مواجه شوید.
این روانشناس توجه ما را به چند نکته ضروری در ابتدای بحث معطوف کرد و گفت: در ابتدا باید یادآوری کنم که اولا این توصیه‌ها بخشی از تمام توصیه‌هایی است که در این خصوص ارایه می‌شود و مربوط به خانم‌هایی هستند که همسرشان در حال شروع رابطه‌ای پنهانی است. مسلما توصیه‌هایی برای مردان نیز وجود دارد و همچنین برای همسرانی که مشکلات‌شان بیش از این شدت گرفته است. در ضمن این توصیه‌ها اجباری نیستند و بیشتر برای افرادی مفیدند که خانواده را یک بدنه واحد می‌دانند و همانطور که یک انسان با ایجاد درد در قسمتی از بدنش بلافاصله به فکر قطع آن عضو نمی‌افتد، مسلما در ابتدا به فکر اصلاح و ترمیم رابطه‌اند. باید متذکر شد که مسوولیت هر گونه خللی در یک رابطه متوجه هر دو طرف رابطه است البته با تفاوت در میزان مسوولیت و طبیعتا روانشناسی، برای هر دو طرف رابطه که در اینجا زن و مرد هستند توصیه‌هایی دارد. اما در نهایت تصمیم با خود فرد است که به فکر اصلاح باشد یا تنبیه و قطع رابطه.
دکتر رضابیگی شرایط وارد شدن به مساله خیانت زناشویی را مانند وارد شدن در جنگ دانست و آن را جنگ دو زن برای به دست آوردن یا حفظ یک مرد عنوان کرد. او در این مورد گفت: حال در این نبرد هرکس شناخت و تسلط بیشتری داشته باشد برنده است. اما شناخت چه کسی و تسلط بر چه چیزی؟ شناخت همسر در این شرایط مهمترین کار است. اگر رابطه پنهانی مرد تازه شروع شده، وضعیت او مانند آدمی است که لبه در پرتگاه ایستاده است. اگر هیجان‌زده شده و بدون آگاهی از وضعیت او برای کمکش واکنش نشان دهیم حرکت نابجای ما ممکن است باعث افتادن او شود اما با تسلط بر خود قادر خواهیم بود هم او را از وضعیتش آگاه کنیم و هم نجاتش دهیم. 

دکتر محمد رضابیگی، روانشناس بالینی در نهایت به چند حالت کلی پس بعد از پی بردن به رابطه پنهانی همسر اشاره و شیوه برخورد با هر یک از شرایط را به اختصار بیان کرد:
- در ابتدا از همسرتان برای این کارش توضیح بخواهید.
- اگر این رابطه یک هوس گذرا و بدون تداوم است. عذرخواهی او را بپذیرید ولی نقاط ضعف را در او و خودتان شناسایی کنید.
- اگر این رفتار همسرتان به دلیل عادت یا صفت ناپسندی در اوست ولی خواهان تغییر است حمایتش کنید.
- اگر خواهان تغییر نیست ولی رابطه او ناشی از صفت ناپسندی در شماست، پس خودتان تغییر کنید.
- اگر خواهان تغییر نیست و تغییر شما هم کاری از پیش نمی برد....کوتاه نیایید!
در تمام این موارد در میان گذاشتن موضوع با یک مشاور کمک زیادی به شما خواهد کرد. اما در تمام مدتی که در حال تلاش هستید هیچ کس را از موضوع مطلع نکنید و به هیچ وجه در صدد انتقام برنیایید. اصولا کاری نکنید که راه برگشت نداشته باشد. تغییر شرایط زندگی به خصوص مسافرت دو نفره و یا مراجعه به مکان‌های خاطره‌انگیز گذشته یا صحبت از لحظات عاشقانه بین شما و همسرتان کمک بسیاری به تغییر فضای ذهنی و زنده کردن رابطه‎های گذشته خواهد کرد.

 

ارسال نظر شما

login captcha

به نظر من ممکنه ۱۰ درصد مشکل کمبود محبت عاطفی و غیره از طرف همسرشون باشه که باعث میشه آقایون با خانوم های دیگه چت داشته باشن ,بنظر من مردا ۹۰ درصدشون تنوع طلب هستن 

خیلی بده خیلی زیاد ادمو داغون می کنه همین چت بازی باعث رابطه هم دیگه اشون میشه و دوتا زندگی داغون می شه کلن مردا خیلی نامردن خیلی زیاد
مشکل اینجاست که در ظاهر همه ابراز پشیمونی می کنند ولی در نهایت میشه بگین کدومشون هستند که واقعا رابطه هاشون رو ترک کنند؟؟؟ فقط همه چیز مخفی میشه!!!! فقط همین!!!
الان نود و نه درصد مردان رابطه مجازی با زنان دیگرو تجربه کرده اند پس اگر روزی چت همسرتون رو با زنان دیگر فهمیدید تعجب نکنید
خیلی درد بذیه وقتی شوهرتو خیلی دوست داری و اون دزدکی رابطه داره. . آه
قبول ندارم

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16386 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11584 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3398 بازدید