2109
چطور وزن کم کنیم بدون اینکه پوستمان آویزان شود؟

چطور وزن کم کنیم بدون اینکه پوستمان آویزان شود؟

1394/10/13 بازدید326

نی نی سایت:شما نهایتاً برنامۀ ورزشی و غذایی مناسبتان را پیدا کرده‌اید و کیلوهای اضافی‌تان شروع به آب شدن کرده‌اند.فقط یک مشکل وجود دارد: همان سطحی که قبلاً روی بدنتان را پوشانده بود، حالا باید روی بدنی لاغرتر را بپوشاند و در نتیجه پوستتان حالت آویزان و اضافی پیدا می‌کند. ترکها روی شکم و بازوهایتان شکل می‌گیرد و صورتتان کمی افتاده به نظر می‌رسد.اگرچه نمی‌توان کاملاً مانع پوست آویزان شد، اما اگر می‌خواهید مقدار زیادی وزن کم کنید، راههایی وجود دارد که بتوانید پوستتان را سفت کنید. سبک زندگی سالم و استراتژی‌های خاصی برای تقویت کلاژن وجود دارد. کلاژن یک پروتئین سازه‌ای است که مسئول سلامتی و ارتجاعی بودن پوست است. در زیر با شش راهی که با انجام آنها می‌توانید همزمان با وزن کم کردن، پوستی کشیده‌تر و سفت‌تر داشته باشید آشنا می‌شوید:

به تدریج وزن کم کنید
اکثر متخصصان توصیه می‌کنند که بسته به وزن اولیه‌تان، باید هدف گذاری کم کردن وزنتان بین نیم کلیو تا 2.5 کیلو باشد. سریع وزن کم کردن با استفاد از رژیم‌های سریع و دارویی، باعث بدشکل شدن خط و خطوط صورتتان و تاثیر بد بر روی پوستتان خواهد شد. همچنین موفقیتتان را در جلوگیری از بازگشت مجدد وزن کم شده به خطر می‌اندازد.

ماهیچه بسازید
چربی‌ای را که زمانی پوستتان را پر کرده بود با ماهیچه پر کنید. این کار را باید از طریق تمرینات قدرتی انجام دهید. اگر نمی‌خواهید پوستتان بعد از کم کردن وزن، آویزان شود، باید ماهیچه را جایگزین چربی کنید. ماهیچۀ زیر پوست سفت است و بنیانی را در اختیار پوست می‌گذارد که روی آن سوار شود. ورزش کردن نه تنها روی آویزان نماندن پوست موثر است، در وزن کم کردن هم تاثیر دارد و وزنی که با وزرش کم شود کمتر احتمال بازگشت دارد.بسته به ترجیحتان، می‌توانید از دمبل، دستگاه یا وزن خود بدن استفاده کنید. اما حتماً هدفگذاری کنید که در طول هفته چهار جلسه تمرین قدرتی انجام دهید. دو یا سه روز را هم به تمرینهای شدید اختصاص دهید تا هم متابولیسم تان را به کار بیاندازید و هم جرم ماهیچه‌ای بیشتری بسازید. همراه این تمرینات، پروتئین کافی را هم به همراه وعده‌ها و میان‌وعده‌هایتان مصرف کنید تا از داخل و بیرون قوی‌تر، مستحکم تر و سفت‌تر شوید.

از پوستتان در مقابل نور خورشید محافظت کنید
اگر خارج از منزل ورزش می‌کنید، تلاش کنید در معرض اشعۀ فرابنفش آفتاب قرار نگیرید. این اشعه کلاژن پوست را نابود می‌کند. سعی کنید پیاده‌روی یا دویدنتان را اوایل صبح یا اواخر روز، یعنی زمانی خورشید کمتر سوزاننده است، انجام دهید. لباسهایی بپوشید که از شما در مقابل نور آفتاب محافظت کند. ضمناً کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

کلی میوه و سبزی بخورید
بشقابتان را پر از میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ کنید. اینها حاوی مواد مغذی‌ای هستند که برای سلامت پوست حیاتی است. به خصوص ویتامین A را فراموش نکنید.این آنتی‌اکسیدان می‌تواند به ترمیم آسیب های ناشی اشعۀ فرابنفش کمک کند. این ویتامین در گوجه، فلفل قرمز و سبزیجات قرمز رنگ وجود دارد. همزمان از میوه‌های حاوی ویتامین سی هم استفاده کنید. این ویتامین به ساخت کلاژن کمک می‌کند.

سیگار نکشید
سیگار خودتان را دور بیاندازید و از دود سیگار بقیه هم دوری کنید. سیگار کشیدن، مقاومت پوست را کاهش می‌دهد.همچنین تحقیقات نشان می‌دهند که قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران، باعث افزایش سطح پروتئین‌های التهابی در پوست شده و با کاهش سطح کلاژن، منجر به نازک شدن پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود.

آب بخورید
حتماً آب بخورید. کمبود آب بدن باعث خشک شدن سلول های پوست شده و باعث می‌شود که این سلولها انعطاف‌پذیری خود را از دست بدهند.متخصصان توصیه می‌کنند که هر روز به ازای هر کیلو از وزن بدنتان، 30 گرم آب بخورید.

 

منبع: جام جم آنلاین

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها