2109
سبزیجات ناسازگار در دوران بارداری

سبزیجات ناسازگار در دوران بارداری

1394/09/26 بازدید5698

 نی‏نی سایت: بر هم خوردن عادتهای غذایی اتفاقی شایع در دوران حاملگی است، اما برخی از این موارد از سوی زنان باردار تاحدی عجیب و نگران کننده به نظر میرسد. زیرا تا پیش از آغاز این دوره بدون مشکل خاصی از انواع گروههای غذایی استفاده میکردند و حالا که باردار شدهاند توانایی معدهشان در هضم برخی مواد غذایی افت قابل توجهی پیدا کرده است. از جمله این موارد میتوان به ناتوانی معده در هضم سبزیجات اشاره کرد که معمولا در سه ماهه نخست بارداری روی میدهد. بسیاری از زنان بارداری که دچار این عارضه میشوند ضمن ابراز نگرانی در این باره میپرسند که آیا این وضعیت غیرطبیعی است؟

در پاسخ به این پرسش رایج باید گفت که ناتوانی معده در هضم سبزیجات یا پس زده شدن این گروه غذایی در سه ماهه نخست بارداری اتفاقی طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی ندارد. به طور کلی بسیاری از زنان باردار در این دوره خاص که بدن تغییرات زیادی را متحمل میشود در پذیرش برخی مواد غذایی دچار عارضهای موسوم به «ناسازگاری» میشوند که فرآیندی طبیعی و گذراست. این عارضه درخصوص برخی گروههای غذایی از جمله سبزیجات دیده میشود. اما هر چه از سه ماهه اول بارداری فراتر میروید، این عارضه موقتی کاهش یافته و به تدریج از بین میرود.

به طور کلی زنان بارداری که بدنشان نسبت به سبزیجات و برخی دیگر از گروههای غذایی ناسازگاری نشان میدهند در حد فاصل هفتههای 13 تا 17 به وضعیت طبیعی خود بازمیگردند. اما تا آن زمان راههایی برای مقابله با این چالش وجود دارد. نوشیدن عصاره سبزیجات یکی از بهترین توصیههایی است که به این دسته از زنان ارایه میشود. از این طریق آنها میتوانند ویتامینهای مورد نیاز بدنشان را به شیوهای مؤثر و خوشایندتر دریافت کنند. حال آنکه نگرانی هم درخصوص ناسازگاری بدنشان نسبت به سبزیجات نخواهد داشت. از آن گذشته میتوان با مصرف آب میوههای مختلف، بخش زیادی از این مشکل را برطرف کرد، زیرا بسیاری از میوهها حاوی ویتامینها و مواد معدنی هستند که در اکثر سبزیجات یافت میشود.

درحالی که مواد غذایی بهترین توصیه برای دریافت مواد مغذی و فیبرهای مورد نیاز بدن در طول زندگی و از جمله دوران حاملگی محسوب میشود. اما مکملهای ویتامینی نیز میتواند به عنوان پیشنهادی جذاب و مطمئن در نظر گرفته شود. اگر شما به عنوان یک زن باردار در خوردن سبزیجات و برخی دیگر از گروههای غذایی دچار مشکل هستید حتما با پزشک خود مشورت کرده تا او ضمن بررسی دقیق شرایط فیزیولوژیکی شما، بهترین راهکارها را برای دریافت مواد معدنی و ویتامینهای مورد نیازتان ارایه کند. در این گونه موارد نباید زمان را از دست داد و سریعا یاید راه حل جایگزین را پیدا کرد.

هیچگاه در این دوران حساس ذهن خود را به واسطه مواد غذایی که به هر دلیل از جمله ناسازگاری بدن نمیتوانید بخورید، درگیر نکنید. یادتان باشد بهترین کاری که میتوانید برای تأمین سلامت نوزادتان انجام دهید این است که از هر طریقی که شده مواد معدنی و ویتامینهای لازم را به بدنتان برسانید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8333 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6005 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15067 بازدید