2109
نسخه‌پیچی برای سرمایی‌ها

نسخه‌پیچی برای سرمایی‌ها

1394/09/18 بازدید3446

نینی سایت:اگرسرمایی باشید، حتما دوست دارید بدانید که چرا وقتی هوا برای بقیه مناسب است، شما احساس سرما می‏کنید. تنظیم درجه حرارت بدن شما به وسیله غده هیپوتالاموس انجام می‌شود. پس وقتی هوا گرم است، درجه حرارت بدن شما کم می‌شود و وقتی هوا سرد است درجه حرارت بدن شما افزایش می یابد، اما در صورتی که همیشه احساس سرما می‌کنید و تحمل زمستان برای‌تان دشوار است باید به پزشک مراجعه کنید و چکاپ شوید. به عنوان مثال افرادی که دچار کم‌خونی هستند، همیشه دست و پایشان یخ است و در زمستان از سرما می‌لرزند. همچنین کم‌کاری‌های غده تیرویید و کاهش فشار خون می‌تواند یکی از دلایل سرمایی بدون‌تان باشد. حتی به دلیل کاهش متابولیسم بدن‌تان هم ممکن است همیشه احساس سرما کنید. بنابراین یک آزمایش خون ساده می‌تواند کلید حل مشکل شما باشد.
توصیههای طب سنتی برای سرماییها
1. در اولین فرصت ممکن به یک متخصص طب سنتی مراجعه کنید تا هم نوع مزاج‌تان مشخص شود و هم از نظر بیماری‌های مختلف مورد معاینه قرار بگیرید. به عنوان مثال کم خونی می‌تواند یکی از مهمترین علت‌های سرمایی بودن شما باشد.

2. توجه ویژه‌ای به برنامه غذایی‌تان داشته باشید و از مصرف خوراکی‌های گرم و خشک مثل گوشت شتر مرغ، بادام هندی، روغن زیتون، چغندر، عسل و ... غافل نشوید.

3. از دیدگاه برخی از متخصصان طب سنتی قی کردن (نوعی روش درمانی در طب سنتی) و حجامت گرم وخشک، سالی یک تا دو بار به افراد بلغمی توصیه می‌شود.

4.  به جای اینکه زیاد لباس بپوشید از لباس‌های پشمی استفاده کنید که هم گرما را در خود نگه می‌دارند و هم از نفوذ سرما به بدن‌تان جلوگیری می‌کنند.

5.  یک روز در میان به حمام بروید و بلافاصله پس از حمام موهایتان را خشک کنید.

 

 

ارسال نظر شما

login captcha
خیلی به عکستون خندیدم ولی مطلبتون عااالی ممنون

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
10081 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
7353 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15241 بازدید