2109
هشدار در مورد خوردن سیر چینیِ شیمیایی

هشدار در مورد خوردن سیر چینیِ شیمیایی

1394/09/17 بازدید440

نی نی سایت: کنترل کیفیت در چین یک مساله اساسی و مهم است. تعداد زیادی از کشاورزان چینی سیر را به کمک مواد شیمیایی مضر و غیرمجاز پرورش می‌دهند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که بسیاری از کشاورزان چینی از دو آفت‌کش غیرمجاز به نام‌های فوریت و پاراتیون استفاده می‌کنند تا محصولات خود را در کمترین زمان و با کمترین زحمت به دست بیاورند. پاراتیون و فوریت بسیار سمی هستند.مشکل دیگری که در مورد کیفیت سیرهای چینی وجود دارد، خاک آلوده این کشور است. خاک چین سمی است و به همین دلیل باید نگران کیفیت محصولاتی چون سیر بود. گزارش رسمی دولتی در سال ۲۰۱۴ حکایت از این دارد که نزدیک به یک‌پنجم خاک چین به فلزات سنگین چون کادیوم و آرسنیک و همچنین مقادیری از آفت‌کش‌ها و کودهای ناسالم آلوده است. به گزارش Epoch times، آب رودخانه‌های اصلی و مهم چین نیز به مقادیر زیادی مواد شیمیایی صنعتی و و زباله‌های خانگی آلوده هستند.

چگونه سیر محلی را از سیر چینی تشخیص دهیم؟

همه باید از مصرف سیر چینی خودداری کنند. این سیرها حاوی سفیدکننده و میزان زیادی مواد شیمیایی است که برای سلامتی خطرناکند. در خرید بعدی خود این نکات را به ذهن بسپارید:

۱- سیری که می‌خرید باید ریشه و ساقه داشته باشد. معمولا برای اینکه سیرهای چینی با کشتی حمل می‌شوند ریشه و سابقه آنها را جدا می‌کنند تا وزنشان سبک‌تر شود.

۲- سیرهایی که سنگین و پیازی شکل هستند سالم‌ترند. سیرهای چینی کوچک‌تر و سبک‌ترند.

۳- طعم سیرهای وطنی از سیرهای چینی بهتر است.

۴- برای اطمینان از مصرف سیر سالم بهتر است آن را از کشاورز محلی خریداری کرده و یا خودتان آن را پرورش دهید.

منبع:ساعت 24

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16234 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2628 بازدید