2709
از بین رفتن ورم سینه و تهوع علامتی برای سقط جنین

از بین رفتن ورم سینه و تهوع علامتی برای سقط جنین

1393/01/09 بازدید11213

اگر جنین در هفته های اولیه بارداری به طور ناخواسته سقط شود، احتمال دارد خانم باردار از وقوع آن مطلع نشود. در اولین هفته بارداری، تقسیم و رشد سلول ها بسیار سریع اتفاق می افتد و یک هفته بعد از تخمک گذاری عمل کاشت صورت می گیرد. سطح هورمون ها به سرعت بالا می رود و در این زمان ، ممکن است که نتیجه تست بارداری مثبت شود. به هرحال در این مرحله از بارداری، نطفه کاملا  با چشم قابل دیدن است.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث  متوقف شدن رشد ناگهانی جنین می شود. اگر سقط جنین در هفته های اول بارداری اتفاق بیفتد، عادت ماهانه بسیاری از خانم ها به شکل عادی باز خواهد گشت. البته احتمال دارد به علت بافت های رحمی که برای کودک مهیا شده بود، خونریزی عادت ماهانه شدیدتر از قبل باشد. 
خانم ها به شکل متفاوت سقط جنین را تجربه می کنند. اما به طور عمومی با سقط شدن جنین، خونریزی،گرفتگی عضلات شکم که البته به مراتب قوی تر از درد های گرفتگی عضلات شکم در زمان عادت ماهانه است، همراه خواهد بود.


سقط جنین قبل از اینکه به طور کامل اتفاق بیفتد، علائم و نشانه هایی دارد که با شروع آنها جنین سقط می شود البته در بعضی موارد دیده شده است که این علائم و نشانه ها ناگهان از بین رفته اند و  بارداری به روند خود ادامه داده است.
از علائم و نشانه های سقط زودهنگام جنین می توان به این موارد اشاره کرد: از بین رفتن ورم سینه ها و حالت تهوع، ترشحات شدید واژنی که بسیار غلیظ و یا خونی باشد، خونریزی سبک و یا لکه بینی، گرفتگی خفیف عضلات شکم(شبیه گرفتگی عادت ماهانه).
اگر خانم ها به باردار بودن خود مشکوک هستند، با دیدن این علائم هر چه سریعتر باید با پزشک متخصص خود مشورت کنند.  متاسفانه راهی برای جلوگیری از سقط شدن نوزاد وجود ندارد. اما برای جلوگیری از هر خطری که ممکن است در طول سقط شدن جنین برای مادر اتفاق بیفتد، بهتر است هر چه سریعتر به بیمارستان مراجعه شود.

منبع: Huggies

 

ارسال نظر شما

login captcha
آقا من سوال دارم اینجا فقط نظرات و میخاد کجا بنویسم سوالامو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوب بود

پربازدیدترین ها