2709
وقتی مادران با عمل سزارین،دیابت هم به دنیا می آورند

وقتی مادران با عمل سزارین،دیابت هم به دنیا می آورند

1394/09/04 بازدید302

نی نی سایت:ناهید خداکرمی گفت: یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به دیابت به ویژه دیابت نوجوانی، شیوه تولد کودکان است چرا که با به دنیا آمدن آنان از طریق عمل سزارین، امکان ابتلا به دیابت این افراد بیشتر می شود. در کودکانی که مادران آنان نوع زایمان را سزارین انتخاب می کنند، 20 درصد خطر ابتلا به دیابت بیشتر است که باید این موضوع به صورت جدی فرهنگ سازی شود.
به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا وی، اظهار امیدواری کرد که مرکز غدد و متابولیسم کشور و مسئولان اجرایی روی این موضوع بیشتر کار کنند، مردم را از این قضیه به خوبی آگاه کنند و اطلاع رسانی درستی از این قضیه به مردم داشته باشند.
خداکرمی، ادامه داد: بهترین روش برای جلوگیری از دیابت کودکان، پیشگیری از سزارین و ترغیب مادران به انجام زایمان طبیعی است. مادران باید طی دوران بارداری، زایمان طبیعی را انتخاب کنند تا کودکانشان را به صورت زودرس به دنیا نیاورند؛ چرا که کامل شدن جنین با درد زایمان شروع می شود و زمانی که مادر، زودتر از موعد برای سزارین اقدام می کند، کودک بیشتر مستعد بیماری ها به ویژه دیابت می شود. که هر خانواده یک ماما داشته باشد تا ماما سبک سالم زندگی و خودمراقبتی را به مادر آموزش بدهد تا شاهد خانواده های سالم در جامعه ای سالم باشیم.بر اساس برآورد آماری، 5 / 4 میلیون تن در کشور دیابت دارند و 9 میلیون تن دیگر هم مستعد دیابت هستند؛ اما هنوز آمار دقیقی از کودکان مستعد دیابتی در کشور وجود ندارد.

 

منبع:شفقنا زندگی

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها