2709
رژیم غذایی سالم عوارض بارداری را کاهش می دهد

رژیم غذایی سالم عوارض بارداری را کاهش می دهد

1393/01/09 بازدید439

نی نی سایت:  محققان براساس نتایج تحقیقات خود گفتند که داشتن یک رژیم غذایی سالم همراه با کالری کنترل شده در طول دوران بارداری از افزایش افراطی و بیش از حد وزن جلوگیری      می کند و خطر عوارض حاملگی را کاهش می دهد.

این تحقیقات نشان می دهد40 درصد از زنان در طول دوران بارداری بیش از وزن پیشنهادی افزایش وزن پیدا می کنند و این وزن زیاد با بروز تعدادی از مشکلات مهم سلامتی در ارتباط است.

این تیم محققان بین المللی در تحقیقات خود اطلاعات مربوط به 44 مطالعه انجام شده از 7200 زن را مورد بازنگری و تجزیه و تحلیل قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که دستکاری رژیم غذایی منجر به کاهش متوسط افزایش وزن در طول دوران بارداری به میزان تقریبا 8.8 پوند می شود.

در حالی که 1.5 پوند کاهش وزن از طریق ورزش کردن حاصل می شود؛ 2.2 پوند کاهش وزن از طریق در دستور کار قرار دادن همزمان ورزش و رژیم غذایی روی می دهد.

طبق گفته دکتر شکیلا تانگاراتینام سرپرست محققان وعضو دانشکده Queen Mary لندن و همکارانش، مداخله در رژیم غذایی به تنهایی بیشترین مزیت را در جلوگیری از عوارض جدی حاملگی همچون پره اکلامپسی (افزایش ناگهانی فشار خون مادر بعد ازهفته بیستم حاملگی)، دیابت و زایمان نوزادان نارس دارد.

تهیه کنندگان این تحقیقات درپایان خاطرنشان کردند که مداخله در رژیم غذایی و سبک زندگی در دوران حاملگی،سرانجام کار را هم برای مادر و هم برای نوزاد بهتر می کند.

لوسیلا پوستون و لوسی چاپل از دانشگاه سینت توماس در لندن درمقاله پیوست شده به این تحقیقات نوشتند: وقتی که بیش از نیمی از زنان انگلیسی که در سن باروری هستند، چاق یا بسیار چاق می باشند، هرگونه تحلیلی در مورد مدیریت وزن در دوران بارداری مغتنم و به جا به شمار می رود.

منبع: فارس

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

4 روز پیش
|
5018 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14742 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3824 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3663 بازدید